Skip to main content

စစ္ကုိင္းတိုင္းေဒသႀကီး၊ မုံ႐ြာၿမိဳ႕မွ ကနီ၊ မင္းကင္း၊ ကေလးဝ၊ ကေလးၿမိဳ႕၊ တမူး၊ ေမာ္လိုက္၊ ေဖာင္းျပင္၊ ဟုမၼလင္း၊ ခႏၲီးႏွင့္ နာဂကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသတစ္ခုလုံးသာမက ခ်င္းျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္းေဒသမ်ားသို႔ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ရာတြင္  အမ်ားဆုံးအသုံးျပဳေသာ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေၾကာင္း လမ္းသည္ ဇြန္လမွ စက္တင္ဘာလအထိသာ သြားေရး၊ လာေရးလြယ္ကူ ေခ်ာေမြ႕ၿပီး ေအာက္တိုဘာလစတင္၍  ေရတိမ္လာျခင္း၊ ေရေၾကာင္းက်ဥ္းလာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ေနရာမ်ား တြင္ ေရယာဥ္မ်ား ခက္ခဲစြာသြားလာေနတာကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊

          ေရေၾကာင္းက်ပ္တည္းျခင္းရ၏ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ ေႏြရာသီကာလမ်ားတြင္ ကုန္တင္ ယာဥ္သည္ ကုန္တန္ခ်ိန္ကိုေလွ်ာ့ၿပီး တင္ၾကရသည့္အျပင္ ခရီးအဆုံးေရာက္သည္အထိ ရက္ၾကာ ရွည္သည့္အတြက္ စက္သုံးဆီပိုမိုကုန္က်ျခင္းေၾကာင့္ ကုန္က်စရိတ္မ်ား ပိုမိုကုန္က်လာၿပီး ကုန္ ေဈးႏႈန္းႀကီးျမင့္သည့္ဒဏ္ကို ခံစားၾကရပါေၾကာင္း၊ သက္ဆိုင္ရာဦးစီးဌာနမ်ားက ေရေၾကာင္း အသုံးျပဳခကိုသာ ေကာက္ခံေသာ္လည္း ေရလမ္းေၾကာင္းေကာင္းမြန္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးျခင္း မရွိေၾကာင္းကို ပုဂၢလိကေရယာဥ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားဘက္မွ ေျပာဆိုေနသည္မ်ားကိုလည္း ၾကားသိေနရပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေၾကာင္း အႏၲရာယ္ကင္းရွင္း၍ လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕စြာ သြားလာႏိုင္ေရးအတြက္ ႏွစ္စဥ္မည္သို႔ေဆာင္႐ြက္ေပးမည္ကို သိရွိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။


ခ်င္းတြင္းျမစ္သည္ ဟူးေကာင္းလြင္ျပင္အထက္ပိုင္းမွ တႏိုင္းျမစ္နာမည္ႏွင့္ စီးဆင္းခဲ့ၿပီး ဧရာဝတီ ျမစ္ႏွင့္ ပခုကၠဴအထက္တြင္ ေပါင္းဆံုပါေၾကာင္း၊ ခ်င္းတြင္းျမစ္အလ်ားသည္ ၁၁၀၀ ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ားၿပီး ခႏၲီးမွ ခ်င္းတြင္းျမစ္ဝအထိ ျမစ္ေၾကာင္းသြားလာႏိုင္သည့္ အလ်ားသည္ ၈၁၇ ကီလိုမီတာရွိပါေၾကာင္း၊  ခ်င္းတြင္းျမစ္၏ ေရစူးကန္႔သတ္ခ်က္သည္ ႏွစ္စဥ္ ႏိုဝင္ဘာလမွ ေမလအတြင္းအထိ ကန္႔သတ္ခ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ဥပမာ- ဟုမၼလင္းမွ ခႏၲီးကို ၂ ေပ ၆ လက္မ၊ ကေလးဝမွ ဟုမၼလင္းကို ၃ ေပ၊ မုံ႐ြာမွ ကေလးဝကို ၃ ေပ ၃ လက္မ၊ ခ်င္းတြင္းျမစ္ဆုံမွ မုံ႐ြာကို ၃ ေပ အထိ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ခ်င္းတြင္းျမစ္ ေရလမ္းေၾကာင္း ေကာင္းမြန္ေရးအတြက္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရန္လိုအပ္သည့္ ျမစ္ေၾကာင္းအလ်ားသည္ ၈၁၇ ကီလိုမီတာရွိသည့္အနက္ ျပဳျပင္ရန္မလိုအပ္သည္က ၄၈၅ ကီလိုမီတာ၊ ျပဳျပင္ၿပီးကီလိုမီတာေပါင္း ၄၀ ကီလိုမီတာျဖစ္သည့္အတြက္ ထပ္မံျပဳျပင္ရန္လိုအပ္သည္ ကီလိုမီတာအလ်ားေပါင္းသည္ ၂၉၂ ကီလိုမီတာရွိပါေၾကာင္း၊

ေရလမ္းကို ျပဳျပင္သည့္နည္းလမ္းသည္ ကမာၻတြင္ နညး္လမ္း(၃)ခုရွိသည့္အနက္ River Back Regulation နည္းသည္ မိမိႏိုင္ငံတြင္ထြက္ရွိေသာ ေမွ်ာ၊ ဝါး၊ ေက်ာက္မ်ားႏွင့္ လုပ္သည့္ နည္းျဖစ္ပါေၾကာင္းျဖင့္ က်န္နည္းလမ္း(၂)ခုျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည္ဆိုပါကလည္း အကုန္အက် မ်ားျပား၍ ေအာင္ျမင္ရန္ေသခ်ာျခင္းမရွိသည့္အတြက္ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ညႇိႏႈိင္း၍ River Back Regulation နည္းကိုသာ  အသံုးျပဳမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ခ်င္းတြင္းတံတားေရအဝင္လမ္းေၾကာင္း မွန္ကန္ရန္ အခ်ိန္ ေလးႏွစ္မွ ငါးႏွစ္အထိ ယူ၍ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၅-၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ခုႏွစ္၊ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ခုႏွစ္ သုံးႏွစ္အတြင္းတြင္ ေရလမ္းေကာင္းမြန္ေရး လုပ္ငန္းအတြက္ ေနရာ ၁၀ ခုႏွင့္ ကမ္းၿပိဳကာကြယ္ေရးလုပ္ငန္းအတြက္ ေနရာ ၇၀ ခု စုစုေပါင္း ေနရာ ၈၀ သာ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊

၂၀၁၈-၂၀၁၉ ခုႏွစ္မွ ၂၀၂၀-၂၀၂၁ ခုႏွစ္အထိ ဟုမၼလင္း-ေမာ္လိုက္တြင္ ၁၃ ေနရာျပဳျပင္ရန္ လိုအပ္သည့္အနက္ ငါးေနရာ ကိုလည္းေကာင္း၊ ေမာ္လိုက္-မုံ႐ြာတြင္ ၁၁ ေနရာျပဳျပင္ရန္ လိုအပ္သည့္အနက္ ကိုးေနရာကိုလည္းေကာင္း၊ မုံ႐ြာ-ခ်င္းတြင္းဝတြင္ ၅ ေနရာ လည္းေကာင္း ျပင္ရန္ လ်ာထားပါေၾကာင္း၊ ႏွစ္စဥ္ေဆာင္႐ြက္ရန္ အစီအမံမ်ားလည္းရွိပါေၾကာင္းႏွင့္ ဘ႑ာေငြရရွိမႈအေပၚ မူတည္ၿပီး ႀကိဳးစားေဆာင္႐ြက္ သြားမယ္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ျပန္လည္ေျဖၾကားပါသည္။

ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္႔စင္ေမာင္