Skip to main content

မေကြးတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ျဖတ္သန္းစီးဆင္းသြားသည့္ ဧရာဝတီျမစ္၏ ျမစ္ကမ္းပါးၿပိဳေနမႈေၾကာင့္ ျမစ္ကမ္းေဘးမ်ားတြင္ မွီခိုေနထိုင္ၾကသည့္ ေက်း႐ြာမ်ားမွ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၏ ေနထိုင္ေရး၊ စိုက္ပ်ိဳးေရးမ်ားအတြက္ အခက္အခဲမ်ားႀကဳံေတြ႔ေနၾကရပါေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင္‌့ မင္းဘူး(စကု) ၿမိဳ႕နယ္ရွိ သနပ္ပင္စုေက်း႐ြာအုပ္စု၊ နိဗၺာန္ကြ်န္းေက်း႐ြာအုပ္စု၊ မန္းႀကိဳးေက်း႐ြာအုပ္စုႏွင့္ ႐ြာပုလဲေက်း႐ြာ အုပ္စုအတြင္းရွိ ေက်း႐ြာမ်ားမွ ေဒသခံျပည္သူမ်ားသည္ ေနအိမ္မ်ားေ႐ႊ႕ေျပာင္းေနရျခင္း၊ စိုက္ပ်ိဳးေျမမ်ားဆုံး႐ႈံးရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၏ စားဝတ္ေနေရး အခက္အခဲမ်ား ႀကဳံေတြ႔ေနရပါေၾကာင္း၊

မင္းဘူး(စကု)ၿမိဳ႕နယ္၏ သနပ္ပင္စုေက်း႐ြာအုပ္စုအတြင္း ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းပါးၿပိဳေနသည့္ နိဗၺာန္ကြ်န္းေက်း႐ြာအနီး ျမစ္ကမ္းပါးၿပိဳေနျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျမစ္ကမ္းပါးမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကတည္းကတိုင္ စိုက္ပ်ိဳးလာခဲ့သည့္စိုက္ခင္း င႐ုတ္ခင္း၊ ေနၾကာခင္း၊ ကုလားပဲခင္းမ်ားရွိပါေၾကာင္း၊ မန္းႀကိဳးေက်း႐ြာအုပ္စု၊ ထုံးႀကီးေက်း႐ြာေဟာင္းက ျမစ္အလယ္ေခါင္ေနရာထိ ကမ္းပါးၿပိဳလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊  ထုံးႀကီးေက်း႐ြာဆိုလွ်င္ တစ္႐ြာလုံးျမစ္ကမ္းပါးႏွင့္ ေဝးသည့္ေနရာကို ေ႐ႊ႕ရပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဧရာဝတီျဖစ္ကမ္းနံေဘး မွီခိုေနထိုင္လ်က္ရွိသည့္ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး၊ မင္းဘူး(စကု)ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ေဒသခံျပည္သူမ်ား ဘဝလုံၿခဳံမႈရွိေစေရးတို႔အတြက္ လတ္တေလာၿပိဳက်ေနေသာ ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းမ်ား ဆက္လက္မၿပိဳက်ေစႏိုင္ေရးအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ားမွ စက္ယႏၲရားႀကီးမ်ားျဖင္‌့ ျမစ္ေၾကာင္းျပဳျပင္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို  အျမန္ဆုံးေဆာင္႐ြက္ေပးရန္ လိုအပ္ပါသျဖင့္ မည္သည္‌့အခ်ိန္တြင္ စတင္ေဆာင္႐ြက္ ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို သိရွိလိုသည့္အတြက္ ေမးျမန္းပါသည္။


မိမိတို႔ ေလ့လာထားခ်က္အရ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး ေလးခ႐ိုင္တြင္ ေနရာ ၁၉ ေနရာသည္ ကမ္းပါးၿပိဳ ေရတိုက္စားမႈျဖစ္ခဲ့သည့္ ေနရာမ်ားရွိပါေၾကာင္း၊ ၎ေနရာမ်ားသည္ စလင္းတြင္ ေလးခု၊ ပြင္‌့ျဖဴတြင္ တစ္ခု၊ မင္းဘူး(စကု)တြင္ သုံးေနရာဆိုၿပီး မိမိတို႔ဘက္က သတ္မွတ္ထားပါေၾကာင္း၊ ၎တို႔ထဲတြင္ မင္းဘူး(စကု)ၿမိဳ႕နယ္ကို ၾကည့္မည္ဆိုပါက ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလတြင္ တိုင္းသည့္ ေရလမ္းေၾကာင္းသည္ အဓိကေရစီးသည့္ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေလွ၊ သေဘၤာမ်ား သြားသည့္ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလတြင္ ေရလမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းသြားပါေၾကာင္း၊ ေျပာင္းသြားၿပီး ဘိလပ္ေျမတင္တဲ့ Vessel တစ္စီးနစ္ျမဳပ္သြားၿပီး ဆယ္မရဘဲ ၎အတိုင္းက်န္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ေရလမ္းေၾကာင္းသည္ အေနာက္ဘက္နိဗၺာန္ကြ်န္းကို ကပ္ၿပီး စီးသြားပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ နိဗၺာန္ကြ်န္း႐ြာတစ္႐ြာလုံး ပါသြားျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရႀကီးခ်ိန္တြင္ ထုံးမႀကီး႐ြာလည္း အမ်ားႀကီးထိခိုက္ပ်က္စီးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ကတည္းက ေရလမ္းေၾကာင္းျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရန္အတြက္ နယ္သာလန္ႏိုင္ငံ ဟက္စေကာ္နီကုမၸဏီႏွင့္ ေပါင္းၿပီးလုပ္ထားသည့္ ဧရာဝတီကိုေရလမ္းေၾကာင္းေကာင္းေအာင္ မည္ကဲ့သို႔ လုပ္ၾကမည္နည္းဆိုသည့္ Master Plan ရွိပါေၾကာင္း၊ ၎ Master Plan ၾကားထဲ အေနာက္ဘက္တြင္ ေျခာက္ခု၊ အေရွ႕ဘက္တြင္ ႏွစ္ခု၊ ရွစ္ခု ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေရကိုအားလုံး အထိခိုက္မရွိ စီးဆင္းေစခ်င္ေသာေၾကာင့္ ၎တို႔၏ ပုံမွန္စီးဆင္းႏိုင္သည့္ Circular Curve ျဖင့္ လုပ္ထားပါေၾကာင္း၊ ၎တို႔ကို ေရကာတန္းမ်ား ရိုက္၍ ထိုေရကာတန္းမ်ားကို တကယ္တမ္းဝါးေမၽွာ အသံုးျပဳၿပီး လုပ္ခဲ့ရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သုိ႔ေသာ္ Master Plan အတိုင္း လုံးဝမလုပ္ခဲ့ႏိုင္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေရနက္ေၾကာင္းက ေကာက္ထြက္သြားၿပီး က်န္သည့္ ေနရာႀကီးကလည္း မိုးအခါေရႀကီးသည့္ ဧရိယာႀကီးျဖစ္သြားပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ခုႏွစ္တြင္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင္‌့ ညႇိႏႈိင္းသည့္အခါ တိုင္းေဒသႀကီးက တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ညႇိၿပီး ၎ ေနရာလုပ္၍ မရမည့္အတူတူ အျခားအေရးေပၚႏိုင္သည့္ ေနရာ ၈ ေနရာကို လုပ္ၾကမည္ဟု ရည္ရြယ္ၿပီး ကမ္းပါးၿပိဳကာကြယ္ေရးကို တိုင္းေဒသႀကီးက ၂.၄ ဘီလီယံသုံးၿပီး ကာခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ကမ္းၿပိဳကာကြယ္ေရးမ်ားကို တိုင္းေဒသႀကီး၏ ရန္ပုံေငြျဖင့္သုံးပါေၾကာင္း၊ ေရလမ္း ေကာင္းမြန္ေရးကို ျပည္ေထာင္စုဘတ္ဂ်က္ ၃၈၂ သန္းျဖင့္ သံုးစြဲခဲ့ရပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားတြင္ ျပည္သူလူထု၏ ေတာင္းဆိုမႈအရ တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္မ်ား၏ ေတာင္းဆိုမႈအရ ကမ္းပါးၿပိဳကာကြယ္ေရးကို အရင္လုပ္ရျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

          ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၁၆-၁၇ တြင္ ေရလမ္းကတစ္ခု၊ ကမ္းၿပိဳကာကြယ္ေရး ၈ ခု၊ ၂၀၁၇-၁၈ က ေရလမ္းတစ္ခုႏွင့္ ကမ္းၿပိဳကာကြယ္ေရး ၉ ခု၊ ၎တို႔ထဲတြင္ ကုန္သည့္ အသုံးစရိတ္မ်ား တင္ျပထားပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၇-၁၈ ထဲတြင္ စနီးခြန္၊ ကြ်န္းကေလး၊ ၾကဴေတာ့ကြက္သစ္၊ ၾကဴေတာ႐ြာတို႔ ရြာ ၅ ႐ြာအတြက္ ကာၾကည္‌့လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ကာလိုက္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေဒသခံ ေလွသမားမ်ား၊ ေရလုပ္ငန္းလုပ္သည့္ သူမ်ားႏွင့္ညႇိႏႈိင္းသည့္အခါ Master Plan ႏွင့္ ေဝးသြားျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ Master Plan ျဖင့့္ ဧရာဝတီသည္ မကိုက္ညီျခင္းျဖစ္သြားပါေၾကာင္း၊ လက္ရွိအေျခအေနႏွင့္ ကိုက္ညီေအာင္ျပင္ရမည္ဆိုၿပီး မိမိတို႔ဆုံးျဖတ္ၿပီး ယခုႏွစ္လုပ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ႏွစ္အခ်ိန္ ဘတ္ဂ်က္ေပးသမၽွကို တစ္ႏွစ္ကိုတစ္ခု၊ တစ္ခုႏွင့္ နိဗၺာန္ကြ်န္းႏွင့္ မင္းဘူး(စကု)ကို ၂၀၁၉-၂၀ ခုႏွစ္တြင္ သုံးႏိုင္မည္ဟု မွန္းထားပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔အေနျဖင့္ အခ်ိန္ယူၿပီ ေဆာင္႐ြက္ရျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၁၉-၂၀ ခုႏွစ္တြင္ နိဗၺာန္ကြ်န္းက ေရလမ္းေၾကာင္းကို ျပဳျပင္ႏိုင္မည္ဟု ဘတ္ဂ်က္အေျခအေနအရ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မည္ဟုလည္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

ဦးဝင္းဝင္း (မင္းဘူးမဲဆႏၵနယ္) က ဆက္စပ္ေမးခြန္း ေမးျမန္းပါသည္။

၂၀၁၉-၂၀၂၀ ထိ ေစာင္‌့ေနမည္ဆိုလွ်င္ နိဗၺာန္ကြ်န္းေက်း႐ြာ ႐ြာအသစ္၊ ထုံးမႀကီးေက်း႐ြာ ႐ြာအသစ္ ဧရာဝတီျမစ္အလယ္ကို ေရာက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အခုေလာေလာဆယ္အေနျဖင့္ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၏ တင္ျပေတာင္းဆိုခ်က္အရ ျမစ္ေၾကာင္းတခ်ဳိ့ကို ကြင္းဆင္းၾကည္‌့ၿပီး ေသာင္တူးစက္မ်ားႏွင့္ မူလျမစ္ေၾကာင္းကို ျပန္ေဖာ္မည္ဆိုပါက အဆင္ေျပႏိုင္မည္ဟု ေဒသခံမ်ားက ယူဆေနပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ျမစ္ေၾကာင္းၿဖိဳးက လာၾကည္‌့ၿပီး လုပ္ေပးမည္ဟုလည္း ေျပာမသြားပါေၾကာင္း၊ ယခုလိုေရနည္းသည့္ အခ်ိန္တြင္ လုပ္လွ်င္ေကာင္းသည့္ အခ်ိန္ဟုလည္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ကြင္းဆင္းၿပီး ျမစ္ေၾကာင္းၿဖိဳးကိုေခၚသည့္အခါလည္း အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပၿပီး မိမိတို႔ႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး ကြင္းဆင္းၾကည္‌့ျခင္းမ်ား မရွိေသးပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၁၉-၂၀ ခုႏွစ္ထိ ယခု႐ြာမ်ား ဧရာဝတီျမစ္ထဲပါမသြားေအာင္ ေလာေလာဆယ္အေနျဖင့္ ကမ္းပါးမ်ားဆက္မၿပိဳေအာင္ ေသာင္တူးစက္မ်ားႏွင့္ ဆက္လက္ၿပီး ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ျခင္းရွိ/မရွိ သိရွိလိုပါေၾကာင္း ဆက္စပ္ေမးခြန္း ေမးျမန္းပါသည္။

ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင္‌့ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္႔စင္ေမာင္

မိမိတို႔တြင္ ဘတ္ဂ်က္လည္း အကန္႔အသတ္ရွိျခင္း၊ စက္ပစၥည္းလည္း အကန္႔အသတ္ရွိျခင္း၊ ဌာန၏ ေသာင္တူးစက္မ်ားကလည္း ေနရာအႏွံ႔တြင္ တ႐ုတ္စက္ကမ်ားႏွင့္ သြားလာေနရပါေၾကာင္း၊ နိဗၺာန္ကြ်န္းမ်ားက ယခင္က ေပ ၄၀၊ ၅၀ တကယ့္ျပႆနာက ေရႀကီးသည့္ အခ်ိန္တြင္ ျဖစ္လာမည့္ ျပႆနာမ်ား ေရႀကီးသည့္ အခ်ိန္တြင္ ၎ ေပ ၄၀၊ ၅၀ မျဖစ္ခင္ Floating Structure မ်ား မိမိတို႔ခ်ရမည္လား၊ Steel Cable ကိုငမည္ဆိုလည္း ရမည္လား၊ ေရစီးအားကို နည္းနည္းတန္႔ေစေသာနည္း ယာယီအစီအစဥ္ႏွင့္ ေလာေလာဆယ္လုပ္၍ရမည္၊ ဘ႑ာေငြအကုန္ခံၿပီး အလဟႆျဖစ္ႏိုင္မည္လား၊ မိမိတို႔မွာအမ်ားႀကီးစဥ္းစားရပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း ရရွိသည့္ ဘ႑ာေငြထဲကအထိေရာက္ဆုံး အသုံးခ်သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးတို႔ႏွင့္ ညႇိႏႈိင္းၿပီး မည္သည့္ကိစၥသည္ အေရးႀကီးလုပ္သင္‌့သနည္းဆိုတာကို ညႇိႏႈိင္းေပါင္းစပ္ၿပီး ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ ျဖစ္သည့္အေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင္‌့ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္႔စင္ေမာင္