Skip to main content

ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းေကာ္မတီ

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္႐ံုးမွ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ လ ၈ ရက္ေန႔ပါ ရက္စြဲျဖင့္ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္ (၁၁/၂၀၁၆) ထုတ္ျပန္၍ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းေကာ္မတီကို အဖြဲ႔ဝင္ ၁၅ ဦးျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းလိုက္သည္။

ဖြဲ႔စည္းျခင္း

၁။       ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၄၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒ ၄၄ ႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး ဆုံးျဖတ္ခ်က္တို႔အရ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းေကာ္မတီကို ေအာက္ပါ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ (၁၅) ဦးျဖင့္ ဖြဲ႔စည္း လိုက္သည္ -

 

(က)

ဦးေအာင္မင္း

ဇလြန္ မဲဆႏၵနယ္

ဥကၠ႒

 

(ခ)

ဦးဘိုႀကီး

ေခ်ာက္ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႔ဝင္

 

(ဂ)

ဦးခင္ခ်ိဳ 

လႈိင္းဘြဲ႕ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႔ဝင္

 

(ဃ)

ဦးကံျမင့္

သရက္ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႔ဝင္

 

(င)

ဦးေက်ာ္တင့္

တပ္ကုန္း မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႔ဝင္

 

(စ)

ဦးသိန္းတန္

လွည္းကူး မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႔ဝင္

 

(ဆ)

ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳဝင္း

ေမာ္လိုက္ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႔ဝင္

 

(ဇ)

ေဒၚနီနီဒြန္း

ေပါက္ေခါင္း မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႔ဝင္

 

(ဈ)

ဦးလင္းေဇာ္ထြန္း

မိုင္းျဖတ္ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႔ဝင္

 

(ည)

ဦးစိုင္းသီဟေက်ာ္

မိုင္းရယ္ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႔ဝင္

 

(ဋ)

ဦးေအာင္၀င္း

ေမွာ္ဘီ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႔ဝင္

 

(ဌ)

ဦးျမင့္ၾကည္

ကသာ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႔ဝင္

 

(ဍ)

ဦးစစ္ေအး

ေတာင္သာ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႔ဝင္

 

(ဎ)

ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ရဲႏိုင္မ်ိဳး

တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္

အဖြဲ႔ဝင္

 

(ဏ)

ဦးခင္ေမာင္သန္း

ေတာင္ငူမဲဆႏၵနယ္

အတြင္းေရးမွဴး

 

(တ)

ဗိုလ္မွဴးႀကီးေနလင္း

တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္

ေလ့လာသူ

 

(ထ)

ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီးမိုးေက်ာ္

တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္

ေလ့လာသူ

၂။       ဤေကာ္မတီသည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ ၂၊ ပုဒ္မခြဲ (ဇ) အရ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္သည္။

ေကာ္မတီသက္တမ္း

၃။       ေကာ္မတီ၏ သက္တမ္းသည္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၏ သက္တမ္းႏွင့္အညီ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒သည္ ေကာ္မတီ၏ သက္တမ္းတစ္ႏွစ္ ျပည့္ေျမာက္သည့္အခါ ျပန္လည္ သုံးသပ္ၿပီး လိုအပ္ပါက ေကာ္မတီဝင္မ်ားကို သင့္ေလ်ာ္သလို လဲလွယ္အစားထိုး တာဝန္ ေပးအပ္ႏိုင္သည္။

ေကာ္မတီတာဝန္

၄။       ေကာ္မတီသည္ -

 

(က)

ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၊ အစိုးရဌာနမ်ား၊ အစိုးရ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီတို႔၏ လုပ္ငန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္မႈတို႔ကို စစ္ေဆးထားသည့္ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၏ အစီရင္ခံစာကို စိစစ္ရမည္။ ယင္းသို႔ စိစစ္ရာတြင္ ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာေငြ အရအသုံး ဆိုင္ရာ ဥပေဒပါ လ်ာထားရ‌ေငြမ်ားကို ျပည့္ဝစြာရရွိေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ထားျခင္း ရွိ/မရွိ၊ သုံးစြဲခြင့္ျပဳထားေသာ ေငြေၾကးမ်ားကို ထိေရာက္စြာ အသုံးျပဳ/မျပဳ၊ သတ္မွတ္ ထားေသာ ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္းမ်ား၊ စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ အညီ သုံးစြဲျခင္း ရွိ/မရွိတို႔ကို စိစစ္ရမည္။

 

( ခ)

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ခြင့္ျပဳထားေသာ ေငြကို ထိေရာက္မွန္ကန္စြာ သုံးစြဲခဲ့ျခင္း ရွိ/မရွိ စိစစ္ႏိုင္ေရးအတြက္ လိုအပ္သည့္ လုပ္ငန္းဌာနမ်ားသို႔ သြားေရာက္ စစ္ေဆး ႏိုင္သည္။

 

( ဂ)

ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပရန္ တာဝန္ရွိသည္ -

 

 

(၁)

ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ၏ ေတာင္းဆိုခ်က္အရ ကိစၥရပ္တစ္ခုအတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ခြင့္ျပဳထားေသာ သုံးေငြတစ္ရပ္ကို အျခား ကိစၥရပ္ အတြက္ ေခါင္းစဥ္ ေျပာင္း၍ သုံးသည့္ ကိစၥမ်ား၊

 

 

(၂)

ခြင့္ျပဳထားသည့္ သုံးေငြတစ္ရပ္အတြင္း ေခါင္းစဥ္ေျပာင္း၍ သုံးစြဲရာ၌ ဘ႑ာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက သတ္မွတ္ထားေသာ စည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္ ညီၫြတ္မႈ မရွိသည့္ကိစၥမ်ား၊

 

 

(၃)

သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းသို႔ လမ္းၫႊန္သင့္ေသာ ဘ႑ာေငြ သုံးစြဲပုံ နည္းလမ္း အားနည္းခ်က္မ်ား၊

 

 

(၄)

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပေပးရန္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ေတာင္း ဆိုေသာ အသုံးစရိတ္မ်ား၊

 

(ဃ)

ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔၏ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ၊ လုပ္ငန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈဆိုင္ရာ စာရင္းမ်ား၊ ႏွစ္ခ်ဳပ္ စာရင္းမ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းစီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ ေလလြင့္ ျပဳန္းတီးမႈ၊ ယိုဖိတ္မႈ၊ ပ်က္စီးမႈ၊ နစ္နာဆုံး႐ႈံးမႈ၊ အလြဲသုံးစားမႈ ရွိ/မရွိ စသည္တို႔ကို စစ္ေဆးထားသည့္ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၏ အစီရင္ခံစာကို စိစစ္ရမည္။

 

( င)

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ သို႔မဟုတ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ကျဖစ္ေစ၊ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုခု၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာန တစ္ခုခု သို႔မဟုတ္ ေနျပည္ေတာ္ ေကာင္စီက ျဖစ္ေစ လုပ္ငန္း တစ္ရပ္ရပ္ကို စစ္ေဆးေပးရန္ ၫွိႏႈိင္းခ်က္အရ စစ္ေဆးသည့္ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၏ အစီရင္ခံစာကိုလည္းေကာင္း၊ သိုေလွာင္သိမ္းဆည္း ထားေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ စာရင္းမ်ားကို စစ္ေဆးသည့္ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၏ အစီရင္ခံစာကိုလည္းေကာင္း စိစစ္ရမည္။

၅။       ေကာ္မတီက စိစစ္ေပးရန္လိုအပ္ေသာ ကိစၥမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေကာ္မတီသည္ -

 

(က)

ျပည္‌ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ အေၾကာင္းၾကားခ်က္အရ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က တာဝန္ ေပးအပ္ျခင္းျဖစ္လၽွင္ လိုအပ္သလို စိစစ္၍ ေကာ္မတီ၏ ေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထား မွတ္ခ်က္တို႔ကို လႊတ္ေတာ္မွတစ္ဆင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ ျပန္လည္ တင္ျပရမည္။

 

( ခ)

လႊတ္ေတာ္၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က တာဝန္ေပးအပ္ျခင္း ျဖစ္လၽွင္ လိုအပ္သလိုစိစစ္၍ ေကာ္မတီ၏ေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ တို႔ကို လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒မွ တစ္ဆင့္ လႊတ္ေတာ္သို႔ ျပန္လည္တင္ျပရမည္။

 

( ဂ)

လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦး၏ တင္ျပခ်က္အရ စိစစ္ရန္ လိုအပ္သည္ဟု လႊတ္ေတာ္က ဆုံးျဖတ္၍ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က တာဝန္ေပးအပ္ျခင္း ျဖစ္လၽွင္ လိုအပ္သလို စိစစ္ၿပီး ေကာ္မတီ၏ ေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ တို႔ကို လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မွတစ္ဆင့္ လႊတ္ေတာ္သို႔ ျပန္လည္တင္ျပရမည္။

 

(ဃ)

ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ အပါအဝင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းတို႔ႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ ဆက္သြယ္ၿပီး ေျဖၾကားႏိုင္သည့္ တာဝန္ရွိ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအားလည္းေကာင္း၊ လုပ္ငန္းႏွင့္ဆက္စပ္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို သိရွိနားလည္သည္ဟု ယူဆသူမ်ား အားလည္းေကာင္း ဖိတ္ၾကား၍ ၾကားနာျခင္း၊ ေမးျမန္းေဆြးေႏြးျခင္းႏွင့္ လိုအပ္သည့္ အေထာက္အထားမ်ားကို တင္ျပေစျခင္း ျပဳႏိုင္သည္။

၆။       ေကာ္မတီဝင္မ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒က တာဝန္ေပးအပ္လၽွင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ သေဘာ တူညီခ်က္ျဖင့္ နာယကက ဖြဲ႕စည္းေသာ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းပူးေပါင္း ေကာ္မတီတြင္ ေကာ္မတီဝင္ အျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရမည္။

၇။       ေကာ္မတီ အစည္းအေဝးတြင္ ေကာ္မတီဝင္တစ္ဦး ေျပာဆိုေသာ သို႔မဟုတ္ ျပဳလုပ္ေသာ ကိစၥကို ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေကာ္မတီတြင္ ေဆြးေႏြးေသာ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားကိုေသာ္လည္း ေကာင္း ျပင္ပသို႔‌ ေပါက္ၾကားျခင္း မရွိေစရ။ ေကာ္မတီ အစည္းအေဝး မွတ္တမ္းတြင္ ေဆြးေႏြးခ်က္ အားလုံးကို အေသးစိတ္ မွတ္တမ္းတင္၍ ေကာ္မတီက အတည္ျပဳထားရမည္။ ယင္းအစည္းအေဝး မွတ္တမ္းမ်ား ကို ျဖန္႔ေဝျခင္း မျပဳရ။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔ ေပးပို႔ေသာ အစီရင္ခံစာ မိတၱဴကို အစည္းအေဝး မွတ္တမ္းမ်ား ႏွင့္အတူ ပူးတြဲ၍ အမႈတြဲအျဖစ္ တေပါင္းတည္း ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ရန္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္႐ုံးသို႔ ေပးပို႔ရမည္။

ေကာ္မတီလုပ္ပိုင္ခြင့္

၈။       ေကာ္မတီ အစည္းအေဝးမ်ားကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒမ်ားပါ ျပ႒ာန္း ခ်က္မ်ား ႏွင့္အညီ က်င္းပရမည္။

၉။      အပိုဒ္ ၄ ႏွင့္ အပိုဒ္ ၅ တို႔ပါ တာဝန္မ်ားအရ ေကာ္မတီက စိစစ္ရာတြင္ -

 

(က)

ေကာ္မတီတြင္ အဆိုတင္သြင္းျခင္း၊ အႀကံျပဳခ်က္ တင္သြင္းျခင္းတို႔ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေထာက္ခံသူမလို။

 

( ခ)

ေကာ္မတီဝင္မ်ားသည္ ကိစၥတစ္ခုႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တစ္ႀကိမ္ထက္ပိုၿပီး ေဆြးေႏြးခြင့္ ရွိသည္။

၁၀။     ေကာ္မတီက အစီရင္ခံစာ တင္ျပျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ -

 

(က)

ေကာ္မတီဥကၠ႒၊ အတြင္း‌ေရးမွဴး သို႔မဟုတ္ ေကာ္မတီက တာ၀န္ေပးအပ္ေသာ ေကာ္မတီဝင္ တစ္ဦးသည္ အစီရင္ခံစာကို လက္မွတ္ေရးထိုး၍ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ထံ တင္ျပရမည္။

 

( ခ)

ေကာ္မတီဝင္မ်ားသည္ ေကာ္မတီ၏အစီရင္ခံစာကို သေဘာတူေၾကာင္း လက္မွတ္ ေရးထိုးရမည္။ သို႔ရာတြင္ သေဘာ ကြဲလြဲခ်က္မ်ားရွိပါက ထိုသေဘာကြဲလြဲခ်က္ မ်ားကို ေရးသား ေဖာ္ျပ၍ လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီး အစီရင္ခံစာတြင္ ပူးတြဲေဖာ္ျပ ႏိုင္သည္။

 

( ဂ)

အစီရင္ခံစာကို တင္ျပၿပီးေနာက္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က သတ္မွတ္သည့္ ၄ ရက္ ထက္မေစာ ၁၀ ရက္ထက္ ေနာက္မက်ေသာ ေန႔တစ္ေန႔တြင္ ေကာ္မတီဥကၠ႒၊ အတြင္းေရးမႉး သို႔မဟုတ္ ေကာ္မတီက တာ၀န္ေပးအပ္ေသာ ေကာ္မတီဝင္ တစ္ဦးသည္ အစီရင္ခံစာကို ေဆြးေႏြးရန္ လႊတ္ေတာ္သို႔ အဆို တင္သြင္းရမည္။

 

(ဃ)

အစီရင္ခံစာကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ား ျပဳလုပ္ခြင့္မရွိ။

 

( င)

အစီရင္ခံစာကို ေဆြးေႏြးၿပီးေသာအခါ ေကာ္မတီ ဥကၠ႒၊ အတြင္းေရးမႉး သို႔မဟုတ္ ေကာ္မတီ က တာ၀န္ေပးအပ္ေသာ ေကာ္မတီဝင္ တစ္ဦးသည္ အစီရင္ခံစာကို လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူ လက္ခံရန္ အဆိုတင္သြင္းရမည္။

၁၁။     ေကာ္မတီႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ေကာ္မတီတို႔က ေဆာင္႐ြက္ရမည့္ ကိစၥရပ္မ်ား သည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု အက်ဳံးဝင္တူညီေနပါက ေကာ္မတီသည္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႏွင့္ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒တို႔ ၫွိႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ထံ တင္ျပရမည္။

၁၂။     ေကာ္မတီဝင္မ်ားသည္ -

 

(က)

ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ကို မဆန္႔က်င္လွ်င္ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးခြင့္ႏွင့္ ဆႏၵမဲေပးခြင့္ရွိသည္။

 

( ခ)

လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီ အမ်ားဆုံး ႏွစ္ခုအထိသာ ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ခြင့္ ရွိသည္။

 

( ဂ)

ေကာ္မတီဝင္အျဖစ္မွ ႏုတ္ထြက္လိုပါက ခိုင္လုံေသာ အက်ိဳးအေၾကာင္းေဖာ္ျပလ်က္ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ထံ တင္ျပႏိုင္ခြင့္ရွိသည္။

ေကာ္မတီအခြင့္အေရး

၁၃။     ေကာ္မတီဝင္မ်ားသည္ ေကာ္မတီလုပ္ငန္းတာဝန္ကို ေဆာင္႐ြက္ရန္ သို႔မဟုတ္ ေကာ္မတီ အစည္းအေဝး တက္ေရာက္ရန္ ေကာ္မတီ ႐ုံးစိုက္ရာေဒသတြင္ ေရာက္ရွိေနစဥ္၌ လည္းေကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ သို႔မဟုတ္ လႊတ္ေတာ္၏ တာဝန္ေပးခ်က္အရ ခရီးသြားလာရာ၌လည္းေကာင္း ယင္းတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ခ်ီးျမႇင့္ေငြႏွင့္ စရိတ္မ်ားဆိုင္ရာ ဥပေဒပါ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကို ခံစားခြင့္ ရွိသည့္အျပင္ လႊတ္ေတာ္က သတ္မွတ္သည့္ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကိုလည္း ခံစားခြင့္ရွိသည္။

၁၄။     ေကာ္မတီဝင္မ်ားသည္ -

 

(က)

ေကာ္မတီ အစည္းအေဝးမ်ားတြင္ တင္ျပေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာ ဥပေဒမွအပ တည္ဆဲအျခား ဥပေဒတစ္ရပ္ရပ္အရ အေရးယူ ခံရျခင္းမွ ကင္းလြတ္ခြင့္ရွိသည္။

 

( ခ)

ေကာ္မတီအစည္းအေဝး တက္ေရာက္ေနစဥ္အတြင္း လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၏ ႀကိဳတင္ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရရွိပါက ဖမ္းဆီးခံရျခင္းမွ ကင္းလြတ္ခြင့္ရွိသည္။

 

( ဂ)

ျပစ္မႈတစ္ရပ္ရပ္ျဖင့္ ဖမ္းဆီးျခင္းခံရပါက ျပစ္ဒဏ္စီရင္ျခင္းမခံရမီ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ေကာ္မတီအစည္းအေဝးမ်ားသို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ရွိသည္။

အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္ (၃၉/၂၀၁၆)၊ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္ (၁/၂၀၁၇)၊ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္ (၃၃/၂၀၁၇)၊ ႏွင့္ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္(၅၁/၂၀၁၈) မ်ားအရ ျပန္လည္ ျပဳစုထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။