Skip to main content

 

ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရအေနျဖင့္ စီမံကိန္းမ်ားအေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ သက္ဆိုင္ရာ က႑အလိုက္ လုပ္ငန္းတင္ဒါမ်ားဦးၿဖိဳးေဇယ်ာေသာ္(ခ) ေဇယ်ာေသာ္ (ဇမၺဴသီရိ) ခ်မွတ္လုပ္ကိုင္ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ ခ်မွတ္ထားေသာ တင္ဒါ စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္း မ်ားသည္ ဝန္ႀကီးဌာန အလိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သို႔မဟုတ္ တိုင္း ေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရ အလိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဌာနတစ္ခုခ်င္းစီအလိုက္ေသာ္ လည္းေကာင္း တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုတူညီမႈ မရွိဘဲ တစ္မ်ိဳးစီကြဲျပားေနျခင္းကို သိရွိလိုပါေၾကာင္း၊ ယခင္ အစိုးရ လက္ထက္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ုံးမွ ထုတ္ျပန္ထားသည့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ ခြင့္ျပဳေရးေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ အစိုးရဌာနအဖြဲ႔အစည္းမ်ားလိုက္နာရမည့္ တင္ဒါ စည္းကမ္းခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္ခ်က္၊ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ အျခားဝန္ႀကီးဌာနမ်ား ပူးေပါင္း ေဆြးေႏြးၿပီး ထုတ္ျပန္ ထားေသာ ကန္ထ႐ိုက္စနစ္ျဖင့္ လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ လိုက္နာ က်င့္သုံးရမည့္ လုပ္ငန္း လမ္းၫႊန္ခ်က္မ်ား အစရွိသည့္ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားသည္ ေယဘုယ်သေဘာ ဆန္သည့္ ထုတ္ျပခ်က္မ်ားကို ေတြ႔ရွိရၿပီး ထုိစည္းမ်ဥ္းစည္းေဘာင္အနည္းအက်ဥ္းကိုပင္ အခ်ိဳ႕ေသာ ဌာနမ်ား အေနျဖင့္ တင္ဒါစည္းကမ္းမ်ားကို ေက်ာ္လြန္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္႐ြက္ ေနသည္ ကို ေတြ႔ရွိရပါ ေၾကာင္း၊ ဌာနအခ်ိဳ႔၏ တင္ဒါစည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားတြင္ မည္သည့္အက်ိဳးအေၾကာင္း ေဖာ္ျပခ်က္မၽွမျပဘဲ ျငင္းပယ္သည္ကို လက္ခံရမည္ဆိုသည့္ ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္းမက်သည့္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား ပါရွိသည္ ကို ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊ တင္ဒါတစ္ခုကိုျဖစ္ေစ၊ အားလုံးကို ျဖစ္ေစ၊ အေၾကာင္းတစ္စုံတစ္ရာ ေဖာ္ျပျခင္းမရွိဘဲ ပယ္ဖ်က္ပိုင္ခြင့္ရွိသည္ဆိုသည့္အခ်က္မ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊ ဌာန၏ အက်ိဳးကိုေရွ႕႐ႈၿပီး အက်ိဳး အေၾကာင္းေဖာ္ျပျခင္း မရွိဘဲ ျငင္းပယ္ပါက လက္ခံ သေဘာတူရန္ အခ်က္မ်ားလည္း ပါရွိသည္ကိုသိရွိရပါေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔ ဌာနတစ္ခုႏွင့္တစ္ခု မတူညီေသာ စည္းမ်ဥ္းမ်ားေၾကာင့္ တင္ဒါ ေခၚယူသူႏွင့္ တင္ဒါဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ သူမ်ားၾကားတြင္ မလိုလား အပ္ေသာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေစႏိုင္သည့္နည္းတူ တင္ဒါေ႐ြးခ်ယ္ရာ တြင္ အမွတ္ေပး ဆုံးျဖတ္သည္ဟုဆိုေသာ္လည္း အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းမ်ားသည္ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား အားလံုး အတြက္ တစ္ညီတစ္ၫြတ္တည္း တစ္ေျပးညီ ေရးဆြဲထားျခင္းမဟုတ္သည့္အတြက္ တင္ဒါ ေအာင္ေစ လိုေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအတြက္ ညိွႏႈိင္းေရးဆြဲထားသည့္ သေဘာကို ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊

သို႔ျဖစ္ပါ၍ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရအေနျဖင့္ လုပ္ငန္းတင္ဒါမ်ားကိုေခၚယူရာတြင္ ထူးျခားေသာ စီမံကိန္းမ်ားမွအပ ဝန္ႀကီးဌာနအားလုံးအတြက္ တူညီသည့္အေျခခံမူ၊ အေျခခံစံသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ေ႐ြးခ်ယ္မႈဆိုင္ရာ စံသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရမွ သတ္ မွတ္ျပ႒ာန္းေပး ရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိ သိရွိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။


ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္ဝင္းႏိုင္ငံေတာ္အေနျဖင့္ အစိုးရမွ ပစၥည္းဝယ္ယူျခင္းႏွင့္ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ တာဝန္ခံမႈႏွင့္ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈရွိေရးကိုရည္႐ြယ္ၿပီး ခ်ိတ္ပိတ္တင္ဒါစနစ္(Close Bidding)မွသည္ အိတ္ဖြင့္တင္ဒါ စနစ္(Open Bidding)သို႔ ေျပာင္းလဲေဆာင္ ႐ြက္ၾကရန္ အစိုးရဌာနအဖြဲ႔အစည္း အသီးသီးကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ုံးက ၂-၆-၂၀၁၁ ရက္ေန႔ ရက္စြဲပါစာအမွတ္၊ ၆၉(၁)/၆/ သမၼတ ႐ုံးျဖင့္ ၫႊန္ၾကား ခ်က္ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ျပည္ေထာင္စု၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္မ်ားရွိ ဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ အစိုးရပစၥည္းဝယ္ယူမႈႏွင့္ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ပိုမိုရရွိေစရန္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ုံးက ၅-၄-၂၀၁၃၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္အမွတ္(၁/၂၀၁၃)ျဖင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳရာတြင္ တင္ဒါ စည္းကမ္းခ်က္ မ်ားကို ထုတ္ျပန္၍ လိုက္နာေဆာင္႐ြက္ရန္ ထပ္မံၫႊန္ၾကားခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာန အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ တိုင္းေဒ သႀကီးႏွင့္ျပည္နယ္အစိုးရဌာနအသီးသီးတို႔သည္ ပစၥည္းဝယ္ယူမႈႏွင့္ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ႐ုံး၏ အထက္ပါၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ အိတ္ဖြင့္တင္ဒါကို ေန႔စဥ္ထုတ္သတင္းစာမ်ား၊ ဝန္ႀကီးဌာန Website မ်ားတြင္ ေၾကာ္ျငာထည့္သြင္း ေခၚယူၾကပါေၾကာင္း၊ တင္ဒါလုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္လည္း

          (က)    တင္ဒါေခၚယူေရးေကာ္မတီ၊

          (ခ)     ၾကမ္းခင္းေဈးတြက္ခ်က္ေရးေကာ္မတီ၊

          (ဂ)     တင္ဒါစိစစ္ေ႐ြးခ်ယ္ေရးေကာ္မတီ၊

          (ဃ)    အရည္အေသြးစစ္ေဆးေရးေကာ္မတီ ဟူ၍ ဖြဲ႔စည္း ေဆာင္႐ြက္ပါေၾကာင္း

တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ကန္ထ႐ိုက္စနစ္ႏွင့္ လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္႐ြက္ ရာတြင္ တစ္ေျပးညီျဖစ္ေစရန္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ Focal Ministry အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ကာ ဥပေဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းႏွင့္ စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းမ်ားကို ဝန္ႀကီးဌာန အားလုံးႏွင့္ ၇-၁၁-၂၀၁၃တြင္ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲ က်င္းပျပဳလုပ္ကာ လိုက္နာက်င့္သုံးရမည့္ လုပ္ငန္းလမ္းၫႊန္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕႐ုံး၏ ၈-၁-၂၀၁၄ ရက္စြဲပါစာအမွတ္၊ ၃၁/၂၅၂ ျဖင့္ ထုတ္ျပန္ထားၿပီး ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး /ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႔မ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရတိုင္း၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသ ဦးစီးအဖြဲ႔မ်ားသို႔လည္း အထက္ပါလမ္းၫႊန္ခ်က္အတိုင္း လိုက္နာ ေဆာင္႐ြက္ရန္ ၫႊန္ၾကားထားရွိပါေၾကာင္း။

 ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႔အစည္းမ်ား အေနျဖင့္ အထက္ပါၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင္‌့အညီ အိတ္ဖြင့္တင္ဒါ ေခၚယူျခင္း၊ ေ႐ြးခ်ယ္ျခင္း၊ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ ဆိုျခင္းႏွင့္ ႀကီးၾကပ္စစ္ေဆးျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အတိုင္း ေဆာင္႐ြက္ ၾကသျဖင့္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ၊ ပစၥည္းမ်ားေဈးႏႈန္းႏွင့္ အရည္အေသြးမ်ား ပိုမိုေကာင္းမြန္လာေစသည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကိုလည္း ရရွိခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနမ်ားႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္ဌာနအစိုးရမ်ားအေနျဖင့္  မၽွတေသာ တင္ဒါၿပိဳင္ ဆိုင္မႈျဖစ္ေစရန္ႏွင့္ ခိုင္မာမႈမရွိသည့္ ကုမၸဏီမ်ား မဝင္ေရာက္ေစရန္တို႔အတြက္ တင္ဒါစေပၚေငြမ်ားကို လက္ခံၿပီး ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာရန္ပုံေငြႏွင့္ဆက္စပ္ေသာ ေႂကြးၿမီအပ္ေငြ စာရင္းတြင္ ေခတၱထည့္သြင္းၿပီး တင္ဒါဖြင့္ပြဲၿပီးပါက တင္ဒါ ေအာင္ျမင္ျခင္း မရွိသည့္ ကုမၸဏီမ်ားကို ျပန္လည္ထုတ္ေပးျခင္းမ်ားေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ထုိသို႔ေဆာင္ရြက္ရန္ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ မိမိ၏ လုပ္ငန္းပမာဏအေပၚမူတည္ၿပီး သင့္ေတာ္ေသာ ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ားကို သတ္မွတ္ေဆာင္႐ြက္ ၾကရပါေၾကာင္း၊တင္ ဒါေအာင္ျမင္ေသာ ကုမၸဏီမ်ားအေနျဖင့္ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းအတြက္ လုပ္ငန္းတန္ဖိုး၏ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ပစၥည္းဝယ္ယူေရးအတြက္ လုပ္ငန္းတန္ဖိုး၏ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို Performance Guarantee အျဖစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္က အသိ အမွတ္ျပဳေသာ ဘဏ္တစ္ခုခုတြင္ ရယူ၍ သက္ဆိုင္ရာဌာနကို တင္သြင္းေစျခင္းတို႔အတြက္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ၂၄-၆-၂၀၁၅တြင္ ၫႊန္ၾကားခ်က္ထုတ္ျပန္ေပးထားပါေၾကာင္း၊ အစိုးရဌာနအသီးသီးက တင္ဒါ ေအာင္ျမင္သူမ်ားႏွင့္ ခ်ဳပ္ဆိုရာတြင္လည္း Work Schedule အရ သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း လုပ္ငန္း ၿပီးစီးေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေစျခင္း၊ မေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ပါက တာဝန္ယူမႈအပိုင္းကို တိက်စြာသတ္မွတ္ ေဖာ္ျပျခင္း၊ လုပ္ငန္းအတြက္ ေငြေခ် စနစ္ကို ႏွစ္ဖက္လက္ခံႏိုင္မည့္အခ်ိန္ကို ကတိကဝတ္ျပဳ၍ အခ်ိန္ ဇယားျဖင့္ ေဆာင္ ႐ြက္ေစျခင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ကသတ္မွတ္ျပ႒ာန္းေသာ အေကာက္ခြန္ႏွင့္ အခြန္ ဆိုင္ရာ လုပ္ထုံးလုပ္ နည္းမ်ားႏွင့္အညီ ေပးေဆာင္ရမည့္အခြန္မ်ားကို တစ္ပါတည္းေပးေဆာင္ ေစျခင္း၊ တင္ဒါေအာင္ျမင္သည့္ ကုမၸဏီမ်ားအေနျဖင့္ တစ္ဆင့္ခံ ကန္ထ႐ိုက္ (Sub Contract) ထပ္မံ လႊဲေျပာင္းမႈမျပဳ ေစရန္ ကတိျပဳေစျခင္း စသည္တို႔အျပင္ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၏ လုပ္ငန္းသေဘာ သဘာဝအလိုက္ သတ္မွတ္စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကိုလည္း ထည္‌့သြင္းေဆာင္႐ြက္ေစခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ပစၥည္း ေပးသြင္းၿပီး သို႔မဟုတ္ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္႐ြက္ၿပီးပါက တာဝန္ယူမည့္ ကာလ၊ ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းမႈ ပ်က္စီးပါက တာဝန္ယူမႈ သတ္မွတ္ျခင္းမ်ားကိုလည္း ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိၾကပါေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းၿပီးစီးသည့္အခါတြင္ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ုံးႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္ စာရင္းစစ္ ခ်ဳပ္႐ုံးမ်ား၏ စာရင္းစစ္ေဆးမႈကို ခံယူေစျခင္းျဖင့္ တာဝန္ယူမႈႏွင့္ တာဝန္ခံမႈကို ရရွိေစပါေၾကာင္း။

ပစၥည္းဝယ္ယူမႈႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး မိမိတို႔ႏိုင္ငံတြင္ ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ား ျပည့္စုံစြာ မရွိေသးပါေၾကာင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကိစၥရပ္မ်ားကိုလည္း စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ယခင္အစိုးရ လက္ထက္တြင္ ၁၀-၃-၂၀၁၅ ရက္ေန႔၌ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေဆာင္ေသာ အစိုးရပစၥည္းဝယ္ယူမႈ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းႏွင့္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းျပဳစုေရး ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီး ၎ေကာ္မတီ၏ လက္ေအာက္တြင္ ထပ္ဆင့္ေကာ္မတီမ်ားဖြဲ႕စည္းၿပီးေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ယခုအစိုးရလက္ထက္တြင္လည္း ပစၥည္းဝယ္ယူမႈစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းႏွင့္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း ျပဳစုေရး ေကာ္မတီကို ျပန္လည္ဖြဲ႕စည္းေဆာင္႐ြက္ခြင့္ျပဳရန္တင္ျပခဲ့ရာ ၂၂-၇-၂၀၁၆ ရက္ေန႔တြင္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕အစည္းအေဝး အမွတ္စဥ္(၈/၂၀၁၆)မွ သေဘာတူခြင့္ျပဳထားၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

အဆိုပါႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီအေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီး ဌာနမ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအၾကားတြင္ ပစၥည္းဝယ္ယူမႈမ်ား တစ္ေျပးညီျဖစ္ရန္ ႏိုင္ငံတကာစံခ်ိန္မီ တင္ဒါပုံစံမ်ား သတ္မွတ္ရန္ႏွင့္ ပစၥည္းဝယ္ယူမႈဥပေဒေရးဆြဲေရးကိုပါ ဆက္လက္ ေဆာင္႐ြက္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယင္းသို႔ ေဆာင္႐ြက္စဥ္အတြင္း မိမိတို႔ထုတ္ျပန္ထားသည့္ တင္ဒါဆိုင္ရာ ၫႊန္ၾကား ခ်က္မ်ားကိုလည္း ျပန္လည္သုံးသပ္ၿပီး ေဆြးေႏြးေဆာင္႐ြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားပါသည္။

ဦးၿဖိဳးေဇယ်ာေသာ္(ခ)ေဇယ်ာေသာ္(ဇမၺဴသီရိ) က ဆက္စပ္ေမးခြန္းေမးျမန္းပါသည္။

ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္  ပတ္သက္လာပါက ဘတ္ဂ်က္မ်ား ျဖတ္ေတာက္ျခင္းမျပဳေသာ္လည္း ျပည္သူမ်ားအတြက္ အနည္းငယ္သာ အမွန္ တကယ္အက်ိဳးရွိသက္ေရာက္မႈရွိသည္ကို ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ တင္ဒါ ေ႐ြးခ်ယ္မႈကိစၥရပ္မ်ား၌ မ႐ိုးသားမႈမ်ားကိုလည္း အနည္းငယ္ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊ Bank Grantee ကို လက္ခံသည္ဟုေျပာေသာ္လည္း လက္ေတြ႕တြင္   ေငြသားကိုသာ လက္ခံေနသည့္ ေကာ္မတီမ်ား ရွိေသးပါေၾကာင္း၊ ၂၄-၆-၂၀၁၅ ရက္ေန႔တြင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာBank Grantee ၫႊန္ၾကားခ်က္  ၫႊန္ၾကားခ်က္ကို  လက္ေတြ႕တြင္ မလိုက္နာေသးကို ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ အျခားဝန္ႀကီးဌာနမ်ား ေတြ႔ဆံုညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးၿပီး ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ လုပ္ငန္း လမ္းၫႊန္ႏွင့္ ရည္႐ြယ္ခ်က္တြင္ ပါရွိသည့္အတိုင္း တင္ဒါေခၚယူစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုရာတြင္ လိုက္နာ က်င့္သုံးရမည့္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားျပ႒ာန္းႏိုင္ေရး ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဥပေဒျပ႒ာန္းရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိႏွင့္ ရွိပါက ဥပေဒၾကမ္းေရးဆြဲေနမႈအေျခအေနကို သိရွိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။

စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္ဝင္း

ထုတ္ျပန္ထားေသာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား၊ ေျဖၾကား ခ်က္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ဘတ္ဂ်က္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳထားေသာ အရအသုံး ဆိုင္ရာဥပေဒႏွင့္အညီ သက္ဆုိင္ရာဌာနမ်ားက အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ၾက ရပါေၾကာင္းႏွင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္မႈမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုစာရင္း စစ္ခ်ဳပ္႐ုံးက လၽွိဳ႕ဝွက္၊ ႏွစ္ကုန္စသည္ျဖင့္စစ္ေဆးပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ စစ္ေဆးရာတြင္လည္း  ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီ လိုက္နာေဆာင္႐ြက္မွႈ ရွိ/ မရွိႏွင့္ လိုက္နာမႈမရွိပါက စာရင္းစစ္၏ ကန္႔ကြက္ခ်က္၊ စာရင္းစစ္ကို ျပန္လည္ရွင္းလင္းေျဖၾကားမႈ စသျဖင့္ တင္ျပျခင္းမ်ားေဆာင္ရြက္ၿပီး ေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားကိုလည္း ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ဆီသို႔ ဆက္လက္တင္ျပရပါေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရအဖြဲ႕မွ သတ္မွတ္ ခ်ိန္ႏွင့္ အညီ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကို ေပးပို႔တင္ျပၿပီး တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈကို ရွိေစရန္ ေဆာင္႐ြက္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ တင္ဒါႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာန အသီး သီးတြင္  ေဆာင္႐ြက္ၾကရာ၌ ဌာနတစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု မတူညီမ်ားႏွင့္ အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္ မ်ားလည္းရွိႏိုင္သည့္အတြက္ အားလုံးတစ္ေျပးညီျဖစ္ရန္ ဌာနတစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု သေဘာသဘာဝ၊ တည္ေဆာက္ေရးသေဘာသဘာဝ၊ ဝယ္ယူေရးသေဘာသဘာဝ မတူညီမ်ား ရွိျခင္းေၾကာင့္ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္ကာ ဥပေဒအဆင့္ အထိေရးဆြဲရန္ လိုအပ္မည္ဆိုပါက ဥပေဒေရးဆြဲရန္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊  စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ား ထပ္မံထုတ္ျပန္ ေဆာင္႐ြက္ရန္ လိုအပ္ပါက စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း၊ အမိန္႔ ေၾကာ္ျငာစာ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း စသျဖင့္ ထည့္သြင္းေဆာင္႐ြက္ မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ပစၥည္းဝယ္ယူမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ပစၥည္းဝယ္ယူမႈ ဥပေဒေရးဆြဲ ရန္ အဆင့္အထိ ေဆာင္႐ြက္ရန္အစီအစဥ္ရွိပါေၾကာင္း ျပန္လည္ေျဖၾကားပါသည္။

စီမံကိန္းနွင့္ဘ႑ာေရး၀န္ျကီးဌာန၊ဒု-၀န္ျကီးဦးေမာင္ေမာင္၀င္း