Skip to main content

ေမးခြန္း အေၾကာင္းအရာ 

r moe seေခါင္လန္ဖူးၿမိဳ႕နယ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္းတြင္ တည္ရွိၿပီး ခ႐ိုင္႐ုံးစိုက္ရာ ပူတာအိုၿမိဳ႕မွ မိုင္ေပါင္း ၁၃၀ ေက်ာ္ကြာေဝးၿပီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးက႑မ်ားတြင္မ်ားစြာ ေနာက္က်က်န္ေနသည့္ ၿမိဳ႕နယ္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ အျမင့္ေပ ၄၆၈၀ ေပ တည္ရွိၿပီး ၂၀၈၁.၃၉ စတုရန္းမိုင္ က်ယ္ဝန္းၿပီး ပူတာအိုမွ ေနာင္မြန္းအထိ ကားမ်ားသြားလာႏိုင္ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း မေဂြဇ လမ္းခြဲမွ ေခါင္လန္ဖူးၿမိဳ႕နယ္အထိ လမ္းပိုင္းမ်ားမွာ သြားလာရခက္ခဲသည့္ ေဒသျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုအခါ အဆိုပါလမ္းပိုင္းအား နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာနမွ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းမြန္လာေစရန္ႏွင့္ နယ္စပ္ေဒသ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာေစရန္ တာဝန္ယူေဖာက္လုပ္ေနသည့္အတြက္ လာမည့္ႏွစ္ႏွစ္၊ သုံးႏွစ္အတြင္း ကားမ်ားသြားလာႏိုင္မည္ဟု ေမၽွာ္လင့္ပါေၾကာင္း၊

နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာနမွ ေဖာက္လုပ္ေနသည့္ လမ္းအပိုင္းသည္ ခက္ခဲသည့္အခ်ိန္တြင္ ၎လမ္းကို အသုံးျပဳေနရသည့္အတြက္ သြားလာရျပတ္ေတာက္ေနသည့္ လမ္းပိုင္းမ်ား ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေဒသခံျပည္သူမ်ားႏွင့္ ဌာနဆိုင္ရာပူးေပါင္းၿပီး ေဆာင္႐ြက္ေနရသည့္ လမ္းအပိုင္းျဖစ္ၿပီး ျပဳျပင္ရန္ လိုအပ္ေနသည့္ လမ္းအပိုင္းေလးမ်ား ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ပြင့္လင္းရာသီနွင့္ မိုးတြင္းတြင္ လားကို အသုံးျပဳၿပီးမွ ရိကၡာမ်ားကို ဌာနဆိုင္ရာဝန္ထမ္းမ်ား၊ ေဒသခံျပည္သူမ်ား ရိကၡာပို႔ေနသည့္ လမ္းပိုင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မေဂြဇ-ဆန္းဝါ-ဒဟပ္-ငါ့လုံဒမ္း-ညီးဝါေကာင္ႏွင့္ ေခါင္လန္ဖူးလမ္းအပိုင္း ၆၅ မိုင္ ၄ ဖာလုံရွိၿပီး ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ႏွစ္စဥ္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္း စရိတ္လ်ာထားေဆာင္႐ြက္ေပးေနေသာ္လည္း မိုးမ်ားၿပီး ရာသီဥတုဆိုး႐ြားမႈေၾကာင့္ လမ္းမ်ား၊ တံတားမ်ား ပ်က္စီးေနသည္ကို ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါလမ္းသည္ ေခါင္လန္ဖူးၿမိဳ႕၏မ်က္ႏွာစာလမ္းျဖစ္ၿပီး ဌာနဆိုင္ရာဝန္ထမ္းမ်ား၊ မိဘျပည္သူမ်ား၊ ေက်ာင္းသူ/သားမ်ား၊ အားကိုးအားထားရာလမ္းျဖစ္သည့္အျပင္ လုပ္ငန္းကိစၥေဆာင္႐ြက္ရန္အတြက္ ေနာင္မြန္းၿမိဳ႕နယ္သို႔ လည္းေကာင္း၊ ပူတာအိုၿမိဳ႕နယ္သို႔လည္းေကာင္း ဆက္သြယ္သြားလာေနရသည့္ အဓိကလမ္းလည္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံႏွင့္အဝန္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ လမ္းမ်ားေဖာက္လုပ္ျခင္း၊ တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ အျခားဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ား ႀကိဳးပမ္းေဆာင္႐ြက္ေနသည္ကို ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊ ထို႔နည္းတူစြာ ေခါင္လန္ဖူးၿမိဳ႕နယ္ကိုလည္း အျခားၿမိဳ႕နယ္မ်ားနည္းတူ လူမႈဘဝတိုးတက္ျမင့္မားလာၿပီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းမြန္လာေစရန္အတြက္ သက္ဆိုင္ရာမွ ကူညီပံ့ပိုးေပးေစလိုပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ႏွစ္စဥ္ဘ႑ာေငြလ်ာထား ေဆာင္႐ြက္ေပးသည့္အတိုင္း အဆိုပါလမ္းအပိုင္းျဖစ္သည့္ ငါ့လုံဒမ္းမွ ေခါင္လန္ဖူးၾကား သြားလာရခက္ခဲသည့္ လမ္းတံတားျပဳျပင္ထိန္းသိမ္း စရိတ္ခ်မွတ္ေဆာင္႐ြက္ေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိ သိရွိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။


 

ေျဖၾကားခ်က္ 

u kyaw linnကခ်င္ျပည္နယ္၊ ေခါင္လန္ဖူးၿမိဳ႕နယ္၊ မေဂြဇ-ဆန္းဝါ-ဒဟပ္-ငါ့လုံဒမ္း-ညီးဝါေကာင္ႏွင့္ ေခါင္လန္ဖူးလမ္းသည္ လမ္းဦးစီးဌာနပိုင္လမ္း ရပ္ေဘာ့-ငါ့လုံဒမ္း-ေခါင္လန္ဖူးလမ္း ျဖစ္ၿပီး လမ္းအရွည္ ၆၅ မိုင္ ၄ ဖာလုံကို ၃၁-၃-၂၀၁၇ ရက္ေန႔ရွိ လမ္းအမ်ိဳးအစားမွာ ၁၂ ေပ အက်ယ္ ေက်ာက္လမ္း တစ္မိုင္၊ ၆ ေပ အက်ယ္ေျမသားလမ္း ႏွစ္မိုင္၊ ၁၂ ေပအက်ယ္ ေျမသားလမ္း ၆၂ မိုင္ ၄ ဖာလုံျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တံတားမ်ားအေနျဖင့္ ေဘလီတံတားတစ္စင္း၊ ကြန္ကရစ္တံတားေျခာက္စင္း၊ လူကူး/လားကူးတံတား ၆၉ စင္း၊ ၆ ေပအက်ယ္ ၁၈၀ ေပ ေအာက္ႀကိဳးတံတားခုနစ္စင္း၊ ၆ ေပအက်ယ္ ၁၈၀ ေပအထက္ႀကိဳးတံတားသုံးစင္း စုစုေပါင္း တံတား ၈၆ စင္းရွိပါေၾကာင္း၊ ရပ္ေဘာ့-ငါ့လုံဒမ္း-ေခါင္လန္ဖူးလမ္းသည္ လူမ်ား/လားမ်ားသာ သြားလာႏိုင္သည့္ လမ္းျဖစ္ၿပီး ပြင့္လင္းရာသီတြင္ မေဂြဇစခန္း မိုင္တိုင္(၀)မွ ငါ့လုံဒမ္းစခန္း ၂၅ မိုင္ ၄ ဖာလုံအထိႏွင့္ ထလားေလာ္႐ြာ မိုင္(၅၄/၀)မွ ေခါင္လန္ဖူးၿမိဳ႕ ၆၅ မိုင္ ၄ ဖာလုံအထိ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားသြားလာႏိုင္ပါေၾကာင္း၊

ရပ္ေဘာ့-ငါ့လုံဒမ္း-ေခါင္လန္ဖူးလမ္း (ေနာင္မြန္းၿမိဳ႕နယ္အပိုင္း) အား နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာနမွ မိုင္တိုင္ (၀/၀) မေဂြဇစခန္းမွ မိုင္ (၂၅/၄) ငါ့လုံဒမ္းစခန္းအထိ (ဒဟပ္ဘိုတဲ ၁၆ မိုင္ ၆ ဖာလုံ အပါအဝင္) ၂၅ မိုင္ ၄ ဖာလုံအား ၂၈ ေပအက်ယ္ ေျမသားလမ္းေဖာက္လုပ္ျခင္းႏွင့္ ေရႁပြန္မ်ား ေဆာက္လုပ္ရန္ ရန္ပုံေငြရရွိထားၿပီး ၂၆-၁၂-၂၀၁၆ ရက္ေန႔မွစၿပီး လျပည့္ဝန္းကုမၸဏီမွ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိရာ တစ္ေၾကာင္းထိုးေဖာက္လုပ္ျခင္းလုပ္ငန္းမွာ ငါ့လုံဒမ္းစခန္းအနီးသို႔ ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္ၿပီး ၎လမ္းတစ္လမ္းလုံးအား နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာနရန္ပုံေငြျဖင့္ ဆက္လက္ေဖာက္လုပ္ မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ မေဂြဇ- ေခါင္လန္ဖူး ၆၅ မိုင္ ၄ ဖာလုံကို ေဆာင္႐ြက္ရန္အတြက္ စီမံခ်က္ေရးဆြဲထားၿပီး မေဂြဇ-ငါ့လုံဒမ္း အပိုင္း ၂၅ မိုင္ ၄ ဖာလုံသည္ ယခုဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ လမ္းေဖာက္လုပ္ျခင္း ေဆာင္႐ြက္သြားရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုအခ်ိန္အထိ တစ္ေၾကာင္းထိုးလမ္း ေဖာက္လုပ္ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လာမည့္ ၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ငါ့လုံဒမ္းမွ ရီဒမ္းအထိ ၁၉ မိုင္ အပိုင္းအား ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၉-၂၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွာ ရီဒမ္း-ေခါင္လန္ဖူးလမ္းပိုင္းကို ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ျဖစ္၍ သုံးႏွစ္အတြင္း ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ရန္ စီမံခ်က္ေရးဆြဲထားပါေၾကာင္း၊ ရပ္ေဘာ့-ငါ့လုံဒမ္း-ေခါင္လန္ဖူးလမ္းအား နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ယူၿပီး စီမံခ်က္ခ်ေဖာက္လုပ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါ၍ ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ လမ္းဦးစီးဌာနမွ ရန္ပုံေငြထည့္သြင္းလ်ာထားျခင္းမရွိပါေသာ္လည္း ေတာင္ၿပိဳေျမဖယ္ရွားျခင္း၊ ႀကိဳးတံတားမ်ား ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းျခင္း၊ ၿခဳံခုတ္ေတာရွင္းျခင္းစသည့္ သာမန္ျပင္ဆင္ ထိန္းသိမ္းျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာနမွ ေဆာင္႐ြက္မႈမရွိသည့္ အပိုင္းမ်ားအား ျပည္နယ္သာမန္ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းျခင္း ရန္ပုံေငြခြင့္ျပဳၿပီး ကခ်င္ျပည္နယ္၊ လမ္းဦးစီးဌာနမွ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။


 

ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္း