Skip to main content

ေမးခြန္း အေၾကာင္းအရာ 

dr u min theinေရဦးၿမိဳ႕ဟာ မူးျမစ္ကမ္းေဘးမွာတည္ရွိၿပီး ရပ္ကြက္ေက်း႐ြာ အုပ္စုေပါင္း ၆၇ အုပ္စုရွိၿပီး၊ ေက်း႐ြာေပါင္း ၁၉၁ ႐ြာရွိၿပီး ရန္ကုန္-မႏၲေလးႏွင္‌့ အျခားၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားကို အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္ရာ ေရဦး-မုံ႐ြာ-မႏၲေလး ကားလမ္းႏွင္‌့ ေရဦး-ေ႐ႊဘို-မႏၲေလးကားလမ္း ႏွစ္လမ္းကို အဓိကထား အသုံးျပဳသြားလာၾကရပါေၾကာင္း၊ ေရဦး-မုံ႐ြာ-မႏၲေလးကားလမ္းသည္ ၁၃၈ မိုင္ရွည္လ်ားၿပီး ေရဦး-ေ႐ႊဘို-မႏၲေလးကားလမ္းမွာ ၉၅ မိုင္ရွည္လ်ားပါေၾကာင္း၊ ၎ လမ္းႏွစ္လမ္းကို ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ လမ္းဦးစီးဌာနက ေဖာက္လုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေရဦးၿမိဳ႕နယ္ မူးျမစ္ကူးတံတားကို ၁၉၉၈ ခုႏွစ္တြင္ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ၂၀၀၀ ခုႏွစ္မွာ မီးရထားဝန္ႀကီးဌာနက ေဆာက္လုပ္ဖြင္‌့လွစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၂၁၂၅ ေပရွည္လ်ားၿပီး သံကူကြန္ကရစ္ အမ်ိဳးအစားျဖစ္ၿပီး ရထားႏွင့္ကားမ်ား သြားလာႏိုင္ေသာ္လည္း ရထားသြားလာႏိုင္ေစရန္အတြက္ အဓိကထား ေဖာက္လုပ္ထားေသာ လမ္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

ေရဦးၿမိဳ႕အစုံမွ မုံ႐ြာၿမိဳ႕ကိုသြားသည့္ ကားလမ္းႏွင့္ ေ႐ႊဘို-မႏၲေလးဘက္သို႔ သြားသည့္လမ္း၊ ဘက္ကိုသြားသည့္ မုံ႐ြာဘက္မွ ေရဦးၿမိဳ႕ ဘက္ကိုဝင္လားသည့္ ကားလမ္းမ်ားက မူးတံတားမွ ေ႐ႊဘို-မႏၲေလးဘက္ကို ထြက္သြားသည့္ လမ္းပိုင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေရဦးမူးျမစ္ကူးတံတားသည္ မီးရထား၊ ကား ႏွစ္မ်ိဳး သြားလာႏိုင္ေသာ္လည္း ကားမ်ား သြားလာရာတြင္ တစ္လမ္းေမာင္း သြားလာၾကသည့္အတြက္ တစ္ႏွစ္လၽွင္ ကားႏွင့္ေထာ္လာဂ်ီ အႀကီး၊ အေသး စုစုေပါင္း အစီးေရ ၆၀၀ ခန္႔ဝန္းက်င္ႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ၂၅၀၀၊ ၃၀၀၀ ခန္႔ အသုံးျပဳ ျဖတ္သန္း သြားလာလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ေဖာက္လုပ္ထားေသာ လမ္းမ်ားကို မီးရထားဝန္ႀကီးဌာနက ေဆာက္လုပ္ထားေသာ တံတားျဖင့္ ဆက္သြယ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ သြားလာရန္ လြယ္ကူျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ေရဦးၿမိဳ႕နယ္ မူးျမစ္ကူးတံတားကို ျဖတ္ၿပီး ေရဦး-ေ႐ႊဘို-မႏၲေလး ကားလမ္းကို ယခင္ကထက္ ကားႀကီး/ကားငယ္ အေရအတြက္ႏွင့္ အသုံးျပဳယာဥ္မ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာျခင္းေၾကာင့္ တံတားေပၚတြင္ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈ မၾကာခဏျဖစ္ျခင္း၊ တံတားအဝင္/ထြက္မ်ားကို တစ္ဖက္ႏွင္‌့တစ္ဖက္ ေစာင္‌့ကာသြားလာရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ တံတားတစ္စင္း ေဆာက္လုပ္ေပးရန္ လိုအပ္လ်က္ရွိေနသည့္အတြက္ ၁၈-၁-၂၀၁၇ ရက္ေန႔ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ခရီးစဥ္မွာလည္း မိမိမွတင္ျပခဲ့သည့္အတြက္ ေရဦးၿမိဳ႕တြင္ အဓိကအားထား အသုံးျပဳလ်က္ရွိေသာ ေရဦး-ေ႐ႊဘို-မႏၲေလးကားလမ္းမႀကီးတြင္ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ေရဦးမူးျမစ္ကူးတံတား ေဆာက္လုပ္ေပးရန္ အစီအစဥ္ ရွိ/မရွိႏွင့္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေဆာက္လုပ္ေပးႏိုင္မည္ကို သိရွိလိုပါသျဖင့္ ေမးျမန္းပါသည္။


 

ေျဖၾကားခ်က္ 

u kyaw linnစစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး၊ ေ႐ႊဘိုခ႐ိုင္ရွိ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔မွ စီမံခန္႔ခြဲေသာ လမ္းျဖစ္သည့္ ေရဦး-ခင္ဦး (မူးျမစ္ကူးတံတား ခ်ဥ္းကပ္လမ္း) မိုင္ ၁/၃ ႏွင့္ ၁/၇ အၾကား ၂၁၂၅ ေပအရွည္ရွိ ၁၄ ေပ ၆ လက္မရွိသည့္ မူးျမစ္ကူး မီးရထားတံတားကို ၁၉-၅-၁၉၉၈ ရက္ေန႔တြင္ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ၉-၄-၂၀၀၀ ရက္ေန႔တြင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ယခုအခ်ိန္အထိ အသုံးျပဳလ်က္ရွိၿပီး သြားလာသည့္ ယာဥ္အစီးေရမွာ ၅၀၀ ေက်ာ္ရွိပါေၾကာင္း၊

ယခင္ကထက္ ျပည္သူမ်ား ပိုမိုအသုံးျပဳလာျခင္း၊ ကားႀကီး/ကားငယ္ အေရအတြက္ႏွင့္ အသုံးျပဳယာဥ္မ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာျခင္း၊ တံတာေပၚတြင္ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈ မၾကာခဏျဖစ္ျခင္း၊ တံတား အဝင္/ထြက္မ်ားကို တစ္ဖက္ႏွင္‌့ တစ္ဖက္ေစာင္‌့၍ သြားလာေနရျခင္းတို႔ မျဖစ္ေပၚေစရန္အတြက္ တံတားတစ္စင္း တည္ေဆာက္ေပးႏိုင္ေရးအတြက္  ၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္ မွစတင္ၿပီး တိုင္းေဒသႀကီးရန္ပုံေငြတြင္ ထည့္သြင္းလ်ာထား ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဘ႑ာေရးႏွစ္အလိုက္ ရန္ပုံေငြ ရရွိမႈအေပၚ မူတည္ၿပီး သံကူကြန္ကရစ္တံတား တည္ေဆာက္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။


 

ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္း