Skip to main content

(ခ)-ေဆးတကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ သတ္မွတ္ရာတြင္ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ဝင္ခြင့္အမွတ္မွာ ေက်ာင္းသားမ်ားထက္ ျမင့္မားေနပါသျဖင့္ ကန္႔သတ္ခ်က္အား ပယ္ဖ်က္ေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ေမးခြန္း

Submitted by on 8 July 2017

photoျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တကၠသိုလ္ဝင္တန္းေအာင္ၿပီး ေဆးတကၠသိုလ္ဝင္ခြင္‌့ကို မိန္းကေလးက ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ေယာက္်ားေလးက ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းဟူ၍ ကန္႔သတ္လာမႈမ်ားရွိပါေၾကာင္း၊ ကန္႔သတ္ရသည့္ အၾကာင္းအရင္းသည္လည္း မိန္းကေလးမ်ားက အၿမဲတမ္းအမွတ္သာ ေနျခင္း ေၾကာင့္ ေယာက္်ားေလးမ်ား ေဆးတကၠသိုလ္ ဝင္ခြင္‌့ရရန္ဟူ၍ တစ္ဝက္တစ္ဝက္စီ ကန္႔သတ္ျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေဆးတကၠသိုလ္ဝင္ခြင္‌့ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ေလ့လာၾကည့္မည္ဆိုပါက မိန္းကေလးမ်ား၏ ေဆးတကၠသိုလ္၀င္ခြင့္

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဝင္းေမာ္ထြန္း

photoတကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ေ႐ြးခ်ယ္ရာတြင္ ေဆးတကၠသိုလ္ဝင္ခြင္‌့သတ္မွတ္ျခင္းအတြက္ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ အမွတ္သည္ ေက်ာင္းသားမ်ားထက္ ပိုမိုျမင့္မားေအာင္ ကန္႔သတ္ထားျခင္းမရွိပါေၾကာင္း၊ အေျခခံ ပညာအဆင္‌့ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္ ေဆးတကၠသိုလ္သို႔ ဝင္ခြင္‌့သတ္မွတ္ ရာတြင္ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳးႏွင့္ ေက်ာင္းသူအခ်ိဳးကို ၅၀ း ၅၀ သတ္မွတ္ထားသင္‌့သည့္အတြက္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သတ္မွတ္ထားျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္းကို က်န္းမာေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ အားကစား ဝန္ႀကီးဌာနတို႔ႏွင့္ ေပါင္းစပ္ေျဖၾကားခ်က္အရ ေျဖၾကားေပးမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ အားကစားဝန္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ က်န္းမာေရးလူ႕စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဦးစီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ ေဆးတကၠသိုလ္မ်ားသို႔ တက္ေရာက္ပညာသင္ၾကားခြင့္ျပဳျခင္းႏွင္‌့စပ္လ်ဥ္း၍ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္မွစၿပီး အေျခခံပညာအထက္တန္းစာေမးပြဲ၌ သိပၸံဘာသာတြဲျဖင့္ေအာင္ျမင္သူမ်ားကို ရမွတ္အလိုက္အေျခခံကာ ေဆးတကၠသိုလ္မ်ားသို႔ ပညာသင္ၾကားခြင့္ျပဳခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္အထိ တကၠသိုလ္ဝင္ စုစုေပါင္းရမွတ္ေပၚ မူတည္ၿပီး ေဆးတကၠသိုလ္မ်ားသို႔ ဝင္ေရာက္ ပညာသင္ၾကားခြင့္ျပဳခဲ့ရာ ဝင္ခြင့္ရသူမ်ားသည္ အမ်ိဳးသမီးဦးေရ ပိုမိုမ်ားျပားၿပီး ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္သူမ်ားသည္လည္း အမ်ိဳးသမီးဆရာဝန္ ဦးေရသည္ ပိုမိုမ်ားျပားလာပါေၾကာင္း၊ အမ်ိဳးသားဆရာဝန္ဦးေရနည္းပါးလာၿပီး ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းအျဖစ္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရန္ ေဝးလံခက္ခဲေသာ ေဒသမ်ားကို တာဝန္ခ်ထားရန္ အခက္အခဲမ်ားစြာရွိခဲ့ပါေၾကာင္း၊ တင္ျပအပ္ပါတယ္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေဆးတကၠသိုလ္မ်ားသို႔ ၁၉၉၉ အထိ က်ား၊  မ အခ်ိဳး ခြဲျခားမႈမရွိဘဲ ပညာသင္ၾကားခြင့္ျပဳခဲ့ရာမွ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္မွစတင္ၿပီး က်ား ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ မ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအခ်ိဳးျဖင့္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္သတ္မွတ္ခဲ့ၿပီး စုစုေပါင္း ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ၄၄၀၀ ဦးခန္႔ ပညာသင္ၾကားခြင့္ ျပဳခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အမ်ိဳးသား ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အမ်ိဳးသမီး ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ခြဲတမ္းကိုသာသတ္မွတ္၍ ေဆးတကၠသိုလ္ဝင္ ခြင့္ျပဳရျခင္းေၾကာင့္ မိန္းကေလးမ်ား၏ ေဆးတကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ အနိမ့္ဆုံးရမွတ္သည္ ေယာက္်ားေလးမ်ား၏ ေဆးတကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ အနိမ့္ဆုံးရမွတ္ ကြာဟခ်က္သည္ အမွတ္ ၃၀ ခန္႔္သည္ ကြာဟမႈမ်ား ရွိခဲ့ပါေၾကာင္း၊

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လတြင္ က်န္းမာေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ဦးစီးက်င္းပခဲ့ေသာ နဝမအႀကိမ္ ေဆးပညာ သင္ၾကားေရး ႏွီးႏြယ္ဖလွယ္ပြဲတြင္ ေဆးတကၠသိုလ္မ်ားအားလုံးက မိမိတို႔ လက္ခံသင္ၾကား ေနေသာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူဦးေရကို ျပန္လည္သုံးသပ္ၿပီး ေဆးတကၠသိုလ္မ်ားသို႔ ဝင္ခြင္‌့ျပဳ လက္ခံရမည့္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူဦးေရကို က်ား ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ မ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အခ်ိဳး တူညီစြာျဖင့္ လက္ခံသင့္ေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကသည့္အတြက္ က်န္းမာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ စီမံခန္႔ခြဲ ေရး ေကာ္မတီအစည္းအေဝးအမွတ္စဥ္ ၁၄/၂၀၁၁  မွ တင္ျပအတည္ျပဳေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည္ကို သိရွိရပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွ ယခု အခ်ိန္အထိ ေဆးတကၠသိုလ္မ်ားသို႔ က်ား ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ မ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အခ်ိဳးတူညီစြာျဖင့္ ဝင္ခြင့္ျပဳခဲ့ပါေၾကာင္း၊

က်န္းမာေရးႏွင္‌့အားကစားဝန္ႀကီးဌာနလက္ေအာက္ရွိ က်န္းမာေရးလူ႕စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဦးစီး ဌာန ေဆးတကၠသိုလ္မ်ား၊ ေဆးပညာႏွီးေႏွာႏြယ္တကၠသိုလ္မ်ား၏ သင္ၾကားေရးဌာနမ်ားတြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္လ်က္ရွိေသာ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ လက္ရွိမွာ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသား အမ်ိဳးသား မ်ား ျဖစ္ၿပီး ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊

ဝန္ႀကီးဌာနလက္ေအာက္ရွိ ဌာနအသီးသီးတြင္ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းအျဖစ္ လုပ္ငန္းခြင့္ဝင္ေရာက္ေနသူ အမ်ားစုသည္လည္း အမ်ိဳးသမီးမ်ားျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ေဝးလံေခါင္ဖ်ား ေဒသမ်ားႏွင္‌့ သြားလာေရးခက္ခဲေသာေဒသမ်ားသို႔ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရန္ တာဝန္ခ်ထားရာ၌ အဆင္ေျပေခ်ေမြ႕ေစေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားဝန္ထမ္း ပိုမိုးတိုးတက္ရရွိေရးအတြက္ ေဆးတကၠသိုလ္သို႔ ဝင္ခြင့္ေ႐ြးခ်ယ္ရာမွာ က်ားႏွင့္ မ အခ်ိဳးကို တန္းတူထိန္းညႇိထားႏိုင္မွသာ ေနာင္တြင္ႏိုင္ငံသားဝန္ထမ္းအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ႏုိင္မႈ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီး အခ်ိဳးမၽွတမႈ ရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေဝးလံေခါင္ဖ်ားေဒသမ်ားသို႔ တာဝန္ေပးေစလႊတ္ရာတြင္ အဆင္ေျပျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

ေဆးပညာဘာသာရပ္သည္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာရပ္တစ္ရပ္ျဖစ္ပါသျဖင့္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အရည္အေသြး၊ အရည္အခ်င္းႏွင့္ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈေပၚမူတည္၍ ေ႐ြးခ်ယ္တက္ေရာက္ခြင့္ျပဳျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ တကၠသိုလ္ ဝင္တန္းေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္ ေဆးတကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ သတ္မွတ္ရာတြင္ က်ား၊ မ အခ်ိဳး ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အခ်ိဳးတူစြာ သတ္မွတ္ထားခ်က္အား ယခုအခ်ိ္န္တြင္ ျပင္ဆင္ရန္ အစီအစဥ္မရွိေသးပါေၾကာင္းႏွင့္ က်န္းမာေရးႏွင့္အားကစားဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ေနာင္ခါမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ က်န္းမာေရး လိုအပ္ခ်က္အေျခအေနေပၚမူတည္ၿပီး ယခုကဲ့သို႔ က်ား၊ မ အခ်ိဳးကန္႔သတ္ထားျခင္းကို ျပန္လည္ စဥ္းစားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားပါသည္။

ဦးေအာင္လႈိင္ဝင္း(မဂၤလာဒုံ)က ဆက္စပ္ေမးခြန္းေမးျမန္းပါသည္။

၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ က်ား၊ မ အခ်ိဳးကို ျပင္ရန္အစီအစဥ္မရွိေၾကာင္းႏွင့္ ေဝးလံေခါင္ဖ်ားသည့္ ေဒသတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ႏုိင္မည့္ ၀န္ထမ္းလိုအပ္ခ်က္အရ ေဆာင္ရြက္ထားျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေျဖၾကားခဲ့ပါေၾကာင္း၊ က်န္းမာေရးဝန္ႀကီးဌာနကို အပ္ႏွင္းထားသည့္ လုပ္ပိုင္ခြင္‌့အာဏာမ်ားတြင္ က်ား၊ မ ခြဲျခားခြင့္မပါရွိပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေဆးတကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္  ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားအား ပယ္ဖ်က္ေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိႏွင္‌့ သိရွိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဝင္းေမာ္ထြန္း

က်ား၊ မ အခ်ိဳးဝင္ခြင့္သတ္မွတ္ျခင္းသည္ က်န္းမာေရးႏွင့္အားကစားဝန္ႀကီးဌာန၏ လူ႕စြမ္းအား အရင္းအျမစ္စီမံကိန္း၊ က်န္းမာေရး ေဆာင္႐ြက္မႈစီမံကိန္းမ်ားေပၚမတည္ၿပီး ေရးဆြဲ ေဆာင္႐ြက္ သတ္မွတ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔ က်ား၊ မ ခြဲျခားျခင္းမရွိဘဲ ေဆာင္႐ြက္ ႏိုင္ရန္အတြက္ စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္အညီ ျပန္လည္စိစစ္ႏိုင္ရန္ က်န္းမာေရးႏွင့္အားကစား ဝန္ႀကီးဌာနသို႔ ျပန္လည္ တင္ျပေပးမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ျပန္လည္ေျဖၾကားပါသည္။

(ဂ)-မတူပီၿမိဳ႕၊ အေရွ႕ခိုေဘြ အ.လ.က(ခြဲ) ေက်ာင္းအား အ.လ.ကေက်ာင္းအဆင့္ တိုးျမႇင့္ေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ေမးခြန္း

Submitted by on 7 July 2017

 

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဝင္းေမာ္ထြန္း

photoမိမိတို႔ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ၂၀၁၇-၁၈ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းေဆာင္အဆင့္ တိုးျမႇင့္ေပးရန္ သတ္မွတ္ခ်က္မူအရ ျပည့္မီခဲ့ပါသျဖင့္ အဆင့္တိုးျမႇင့္ေပးခဲ့ေသာ ေက်ာင္းမ်ားမွာ ၄၁၂ ေက်ာင္းရွိပါေၾကာင္း၊ သတ္မွတ္မူႏွင့္ ျပည့္မီသူမရွိေသာ္လည္း ေဒသလိုအပ္ခ်က္အရလည္းေကာင္း၊ ပင္မေက်ာင္းႏွင့္ သတ္မွတ္ခရီးကြာေဝးမႈ ရွိေနလၽွင္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းသား/သူမ်ား သင္ၾကားမႈ၊ သင္ယူမႈအခြင့္အလမ္း ပိုမိုရရွိေစရန္အတြက္ လည္းေကာင္း၊ ေျဖေလၽွာ႔တိုးျမႇင့္ေပးခဲ့သည့္ အေျခခံပညာေက်ာင္း ေပါင္းမွာ ၄၆၈၇ ေက်ာင္းျဖစ္သည့္အတြက္ စုစုေပါင္း အေျခခံပညာေက်ာင္း ေပါင္း ၅၀၉၉ ေက်ာင္းကို သက္ဆိုင္ရာေက်ာင္းအဆင့္ အသီးသီးသို႔ အဆင့္တိုးျမႇင့္ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ အဆင့္တိုးျမႇင့္ေပးမႈတြင္ မတူပီၿမိဳ႕နယ္မွ အေျခခံပညာမူလတန္းလြန္ေက်ာင္း ၂ ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာအလယ္တန္းေက်ာင္းခြဲ ၁ ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာအလယ္တန္းေက်ာင္း ၆ ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္း ၁ ေက်ာင္း စုစုေပါင္း အေျခခံပညာေက်ာင္းေပါင္း ၁၀ ေက်ာင္း အဆင့္တိုးျမႇင့္ေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အေျခခံပညာအလယ္ တန္းေက်ာင္းခြဲမွ အေျခခံပညာ အလယ္တန္းေက်ာင္း (Session) အျဖစ္ အဆင့္တိုးျမႇင့္ႏိုင္ရန္ လယ္။ဆင့္သင္ေက်ာင္းသား/သူ ၂၄၀ ဦး အထက္ရွိရန္၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးခက္ခဲေသာ ေဒသမ်ား၊ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ အတားအဆီးရွိေသာ ေဒသမ်ားျဖစ္ပါက ပင္မေက်ာင္းႏွင့္ (၂) မိုင္အထက္ ကြာေဝးျခင္း၊ သြားလာရေသာ ေျမျပန္႔ေဒသျဖစ္ပါက ပင္မေက်ာင္း၊ အဆင့္ျမင့္ေက်ာင္းႏွင့္ (၃) မိုင္အထက္ ကြာေဝးျခင္းမ်ားျဖစ္ရန္ မူအားျဖင့္ သတ္မွတ္ထားပါေၾကာင္း၊ ခ်င္းျပည္နယ္၊ မတူပီၿမိဳ႕နယ္ အေရွ႕ခိုေဘြေက်း႐ြာ အေျခခံပညာအလယ္တန္းေက်ာင္းခြဲတြင္ စုစုေပါင္းအလယ္။ဆင့္သင္ ေက်ာင္းသား/သူ ၁၅၁ ဦးသာ ရွိပါေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ပင္မေက်ာင္းျဖစ္သည့္ အမွတ္(၁) အေျခခံ ပညာအထက္တန္းေက်ာင္း မတူပီႏွင့္ကုန္းလမ္းခရီး (၄) ဖာလုံ အကြာအေဝးရွိသျဖင့္ ေဒသတြင္း စစ္ေဆးရာ ဦးစားေပးအျဖစ္ ပါရွိခဲ့ျခင္းမရွိပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လက္ရွိ ယင္းေက်ာင္းသည္ အထက္တန္း ပညာအဆင့္ထိ သင္ယူမႈအခြင့္အလမ္းရရွိေနသည့္ အေျခအေနျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

ယခု ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ေငြလုံးေငြရင္းရန္ပုံေငြျဖင့္ ေက်ာင္းေဆာင္ တည္ေဆာက္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္႐ြက္ရန္ မတူပီၿမိဳ႕နယ္အတြက္ ေငြက်ပ္သိန္းေပါင္း ၂၀၅၀ ခြဲေဝ ခ်ထားၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အေရွ႕ခိုေဘြေက်း႐ြာအေျခခံပညာ အလယ္တန္းေက်ာင္းခြဲတြင္ ေက်ာင္းေဆာင္ အေနျဖင့္ (၉၀×၃၀) ေပ သြပ္မိုးမ်ားတစ္ထပ္ေဆာင္၊ (၃၀×၂၀) ေပ သြပ္မိုးသြပ္ကာ တစ္ထပ္ေဆာင္ စုစုေပါင္း ၂ ေဆာင္ရွိပါေၾကာင္း၊ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ႀကီးတင္ျပခဲ့သည့္ ေက်ာင္းေဆာင္လိုအပ္မႈ ေဆာင္႐ြက္ေပးရန္ ၂၀၁၇-၁၈ ယခုဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ရန္ပုံေငြ လ်ာထားသတ္မွတ္ထားျခင္း မရွိပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ လိုအပ္သည့္ အေဆာက္အဦအတြက္ ေက်ာင္း အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္၊ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးႏွင့္ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမွဴးတို႔ ေပါင္းစပ္ညႇိႏႈိင္းၿပီး (၃၀×၃၀) ေပ သြပ္မိုးသြပ္ကာ စာသင္ခန္းတစ္ခန္း ေဆာက္လုပ္ၿပီး သင္ၾကားေရးေဆာင္႐ြက္ေပးရန္ စီစဥ္ထားပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ဘ႑ာေငြမ်ားလ်ာထားခ်က္ ေဆာင္႐ြက္သည့္အခ်ိန္တြင္ အဆိုပါေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းေဆာင္သစ္ ၁ ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဘ႑ာေငြလ်ာထားရန္ စီစဥ္ၿပီးျဖစ္ပါ ေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

ဦးပါထန္း (မတူပီမဲဆႏၵနယ္) က ဆက္စပ္ေမးခြန္း ေမးျမန္းပါသည္။

တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္း မိမိေမးလိုသည္မွာ ၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ လ်ာထားေပးခဲ့သည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ဘတ္ဂ်က္လ်ာထားသည့္အခ်ိန္တြင္ မ်ားေသာအားျဖင့္က ျပည္မ၏ဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ ေဝးလံေခါင္ဖ်ားသည့္ ေတာင္တန္းေဒသ၏ဘတ္ဂ်က္ႏွင့္ အတူတူလ်ာထားသည္ကို ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေဝးလံေခါင္ဖ်ားသည့္ေဒသ၏ စရိတ္ကစ၊ သယ္ယူစရိတ္၊ ကုန္ပစၥည္းျမင့္မားမႈမ်ားေၾကာင့္ အေဆာက္အဦမ်ားသည္ Quality မျပည့္မီဘဲျဖစ္ေနပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းေဆာင္မ်ား တည္ေဆာက္သည့္အခါ ေဝးလံေခါင္ဖ်ားသည့္ေဒသတြင္ ပိုမိုၿပီး ဘတ္ဂ်က္ လ်ာထားေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိ ဆက္စပ္ေမးခြန္း ေမးျမန္းပါသည္။

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဝင္းေမာ္ထြန္း

ဘတ္ဂ်က္လ်ာထားရာတြင္  ဘတ္ဂ်က္တြက္ခ်က္မႈအတြက္ စံ (PAE-Plant Area Estimation) ရွိပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ဘတ္ဂ်က္လ်ာထားရာတြင္ စံသတ္မွတ္ခ်က္ (PAE) ေဘာင္အတြင္းက လ်ာထား၍ ရပါေၾကာင္း၊ ကိုယ္စားလွယ္ႀကီး တင္ျပသကဲ့သုိ႔ ေဒသအလိုက္ လုပ္အားခကြာျခားမႈ၊ ေဆာက္လုပ္ေရးပစၥည္း ကြာျခားမႈ၊ ေဒသအေျခအေနႏွင့္ပလိုက္ေလ်ာညီေထြေအာင္ Plant Level ျမႇင့္တင္ရျခင္းတို႔၊ လိုအပ္ခ်က္တြဲၿပီး ေဆာက္လုပ္ရျခင္း စသျဖင့္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ရွိေနရပါေၾကာင္း၊ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ မူဝါဒက မူလဘတ္ဂ်က္လ်ာထားခ်က္ (BE) လ်ာထားရာတြင္ သတ္မွတ္ထားသည့္ စံႏႈန္း (Plant Level Area Estimation) အရသာ လ်ာထားပါေၾကာင္း၊ ဘတ္ဂ်က္က်လွ်င္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ အေဆာက္အဦမ်ား ဦစီးဌာနကို လုပ္ငန္းအပ္ႏွံပါေၾကာင္း၊ အေဆာက္အဦမ်ားဦးစီးဌာနကေန သက္ဆိုင္ရာေဒသတြင္း ေပါက္ေစ်းမ်ား၊ သက္ဆိုင္ရာတိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔မ်ား၏ ေစ်းႏႈန္းသတ္မွတ္အတည္ျပဳခ်က္မ်ား၊ ေဒသလိုအပ္ခ်က္အရ ျပဳျပင္ျဖည့္စြက္ရသည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို ျပန္လည္စိစစ္ၿပီး ျဖည့္စြက္တြင္ ျပန္လည္ေတာင္းခံပါေၾကာင္း၊ မူလလ်ာထားရာတြင္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ေဘာင္အတြင္း ဘတ္ဂ်က္စတင္ လ်ာထားရပါေၾကာင္းႏွင့္ လက္ေတြ႔ေဆာင္႐ြက္သည့္အခါတြင္ လိုအပ္သည့္လုပ္ငန္း ပမာဏအလိုက္ သက္ဆိုင္ရာတိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔၊ သက္ဆိုင္ရာပညာေရးမွဴး၊ သက္ဆိုင္ရာေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနတို႔ႏွင့္ ညႇိႏႈိင္းၿပီး ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ ေဆာင္႐ြက္ရပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

(ဃ)-ေခါင္လန္ဖူးၿမိဳ႕နယ္၊ အ.လ.က (ေခါဘူဒဲ) ႏွင့္ အ.လ.က (ဒီးလာဝါဇီ) ေက်ာင္းမ်ားတြင္ အေရးတႀကီးလိုအပ္ေသာ ေက်ာင္းေဆာင္ ၆ ခန္းတြဲ တစ္ထပ္ပ်ဥ္ကာ ပ်ဥ္ခင္းသြပ္မိုးအသစ္ ေဆာက္လုပ္ေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ေမးခြန္း

Submitted by on 7 July 2017

photoေခါင္လန္ဖူးၿမိဳ႕နယ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံေျမာက္ဘက္အက်ဆုံးတြင္ တည္ရွိၿပီး အလြန္ေဝးလံခက္ခဲသည့္ ၿမိဳ႕နယ္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ခ႐ိုင္႐ုံးစိုက္ရာ ပူတာအိုႏွင့္မုိင္ေပါင္း ၁၃၀ ေက်ာ္ ကြာေဝးၿပီး ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးခက္ခဲၿပီး ရာသီဥတုဆိုး႐ြားေသာ ၿမိဳ႕နယ္လည္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေခါင္လန္ဖူးၿမိဳ႕နယ္သည္ ဧရိယာစတုရန္းမိုင္ေပါင္း ၂၀၈၁.၃၉ က်ယ္ဝန္းၿပီး လူဦးေရေပါင္း ၁၅၀၀၀ ေက်ာ္ ေနထိုင္သည့္ၿမိဳ႕နယ္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေခါင္လန္ဖူးၿမိဳ႕နယ

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဝင္းေမာ္ထြန္း

photoပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ေခါင္လန္ဖူးၿမိဳ႕နယ္အတြက္ ၂၀၁၇-၁၈ ခုႏွစ္ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ေငြလုံးေငြရင္းရန္ပုံေငြျဖင့္ ေက်ာင္းေဆာင္သစ္ ေဆာက္လုပ္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္႐ြက္ရန္ ေငြက်ပ္သိန္းေပါင္း ၁၅၁၂ သိန္း ခြဲေဝေပးထားၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ႀကီး တင္ျပသည့္ ေခါင္လန္ဖူးၿမိဳ႕နယ္၊ ေခါဘူဒဲေက်း႐ြာ အေျခခံပညာအလယ္တန္းေက်ာင္းတြင္ ၁၂၀ ေပ ထ ၃၀ ေပ သြပ္မိုး၊ ပ်ဥ္ကာတစ္ထပ္ေဆာင္၊ ၄၅ ေပ ထ ၂၄ ေပ သြပ္မိုး၊ ထရံ၊ ပ်ဥ္ကာတစ္ထပ္ေဆာင္ စုစုေပါင္းႏွစ္ေဆာင္ရွိၿပီး ေက်ာင္းသား/သူဦးေရမွာ မူလတန္းအဆင့္တြင္ ၄၁ ဦး၊ အလယ္တန္းအဆင့္ တြင္ ၃၃ ဦး စုစုေပါင္း ၇၄ ဦး ပညာသင္ၾကားေနၾကပါေၾကာင္း၊ ဒီးလာဝါဇီေက်း႐ြာ အေျခခံပညာ အလယ္တန္းေက်ာင္းတြင္ ၄၅ ေပ ထ ၂၈ ေပ သြပ္မိုး၊ ပ်ဥ္ကာ တစ္ထပ္ေဆာင္၊ သြပ္မိုး၊ ပ်ဥ္ကာ၊ ထရံတစ္ထပ္ေဆာင္ စုစုေပါင္း ႏွစ္ေဆာင္ရွိၿပီး ေက်ာင္းသား/သူ ဦးေရမွာ မူလတန္းအဆင့္တြင္ ၅၂ ဦး၊ အလယ္တန္းအဆင့္တြင္ ၇၆ ဦး စုစုေပါင္း ၁၂၈ ဦး ပညာသင္ၾကားေနၾကပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ ယခုလက္ရွိ ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ ရန္ပုံေငြခြဲေဝ ခ်ထားမႈျပဳရာတြင္ ေခါင္လန္ဖူးၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ေက်ာင္းမ်ားကို ဦးစားေပးတန္းစီဇယားတြင္ ေခါဘူဒဲေက်း႐ြာေက်ာင္း၊ ဒီးလာဝါဇီေက်း႐ြာ အေျခခံပညာအလယ္ တန္းေက်ာင္းတို႔အတြက္ ရန္ပုံေငြလ်ာထားခဲ့ျခင္း မရွိပါေၾကာင္းႏွင့္ ၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ ရန္ပုံေငြလ်ာထားခ်က္ ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ ျပည္နယ္အစိုးရ၊ ေဒသဆိုင္ရာအာဏာပိုင္၊ ပညာေရးမွဴးမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ေပါင္းစပ္ညႇိႏႈိင္းၿပီး ေခါင္လန္ဖူးၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ေက်ာင္းမ်ားကို ဦးစားေပးအစီအစဥ္ ဆြဲသည့္အခါ ဦးစားေပးအစီအစဥ္အျဖစ္ ပါရွိေရးေဆာင္႐ြက္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

(င)-သနပ္ပင္ၿမိဳ႕နယ္၊ အ.ထ.က(ခြဲ) နတ္ေရကန္၊ ေအာက္ခရမ္း၊ ေတာင္ဘက္ကမ္းႏွင့္ ကုကၠိဳတို႔ကို အ.ထ.ကမ်ားအျဖစ္ အဆင့္တိုးျမႇင့္ေပးရန္၊ ေက်ာင္းသားဦးေရႏွင့္ ဆရာအခ်ိဳးမညီမၽွေသာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဆရာမ်ားခန္႔ထားေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိတို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ေမးခြန္း

Submitted by on 7 July 2017

 

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဝင္းေမာ္ထြန္း

photoမိမိတို႔ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ၂၀၁၇-၁၈  ပညာသင္ႏွစ္တြင္ အေျခခံပညာေက်ာင္းေပါင္း ၅၀၉၉ ေက်ာင္းကို အဆင့္တိုးျမႇင့္ေဆာင္႐ြက္ေပးခဲ့ရာတြင္ သနပ္ပင္ၿမိဳ႕နယ္မွ အေျခခံပညာအထက္တန္း ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာထက္တန္းေက်ာင္းခြဲတစ္ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာ အလယ္တန္း ေက်ာင္းရွစ္ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာမူလတန္းေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာမူလတန္းေက်ာင္းခြဲ ႏွစ္ေက်ာင္း၊ စုစုေပါင္း အေျခခံပညာေက်ာင္းေပါင္း ၁၃ ေက်ာင္း ပါဝင္ခဲ့သည့္အတြက္ သနပ္ပင္ ၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ယခုပညာသင္ႏွစ္အထိ အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္းခုနစ္ေက်ာင္း၊ အေျခခံ ပညာအထက္တန္းေက်ာင္းခြဲေပါင္း ခုနစ္ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာအလယ္တန္းေက်ာင္းေပါင္း ရွစ္ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာအလယ္တန္းေက်ာင္းခြဲ ၂၃ ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာမူလတန္းလြန္ေက်ာင္း ၇၂ ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာမူလတန္းေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း၊ အေျခခံပညာမူလတန္းေက်ာင္းခြဲ ႏွစ္ေက်ာင္း စုစုေပါင္း အေျခခံပညာေက်ာင္းေပါင္း ၁၂၀ အထိ ေဆာင္႐ြက္ေပးၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ကိုယ္စားလွယ္ႀကီး တင္ျပထားေသာ ေက်ာင္းမ်ားအနက္မွ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး မူလတန္းေက်ာင္းမ်ားျဖစ္သည့္ ခရာစု ႐ြာေဟာင္းေက်း႐ြာ၊ စံျပေလးေက်း႐ြာတို႔ကို အေျခခံပညာ မူလတန္းေက်ာင္းခြဲမ်ားအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ကုလားတဲစုေက်း႐ြာ အေျခခံပညာမူလတန္း ေက်ာင္းခြဲကို အေျခခံပညာမူလတန္းေက်ာင္း အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ အေျခခံပညာ အလယ္တန္းေက်ာင္းခြဲမ်ားျဖစ္ေသာ ဉာဏ္ကၽြန္းေက်း႐ြာ၊ ဝဲျပန္ေက်း႐ြာ၊ ဇီးပင္ေက်း႐ြာ၊ ကပင္ေက်း႐ြာ၊ ကၽြဲျဖဴေခ်ာင္း ေက်း႐ြာ၊ ကသဲကုန္းေက်း႐ြာ၊ ကလိုင္ေက်း႐ြာ၊ ကသစ္ဝိုင္ေက်း႐ြာတို႔ကို အေျခခံပညာ အလယ္တန္းေက်ာင္းမ်ားအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ မိုးခိုင္ႀကီးေက်း႐ြာ အေျခခံပညာအလယ္တန္းေက်ာင္းကို အေျခခံပညာ အထက္တန္းေက်ာင္းခြဲအျဖစ္သို႔လည္းေကာင္း၊ နတ္ေရကန္ေက်း႐ြာ အေျခခံပညာအထက္တန္း ေက်ာင္းခြဲကို အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္းအျဖစ္ လည္းေကာင္း စုစုေပါင္း အေျခခံပညာ ေက်ာင္းေပါင္း ၁၃ ေက်ာင္းကို  ၿပီးခဲ့သည့္ ေမလ ၂၃ ရက္ေန႔က အဆင့္တိုးျမႇင့္ဖြင့္လွစ္ေပးၿပီးျဖစ္သည့္အတြက္ အနည္းငယ္မၽွသာ တိုးျမႇင့္ရန္က်န္ရွိမည့္ ေက်ာင္းကိုလည္း လာမည့္ ၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း တိုးျမႇင့္ေပးရန္ စိစစ္ေဆာင္႐ြက္ ေပးမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဆရာ/မ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ႀကီးတင္ျပသကဲ့သို႔  သနပ္ပင္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ပိုသည့္ ေက်ာင္းႏွင့္ လိုသည့္ေက်ာင္း လႊဲေျပာင္းေဆာင္႐ြက္ၿပီး ပညာေရးေကာလိပ္သင္တန္းဆင္းမ်ား ရရွိသည့္အခါႏွင့္ ေန႔စားလေပး မူလတန္းျပမ်ားခန္႔ထားသည့္အခါ ျဖည့္စြက္ခန္႔ထားေဆာင္႐ြက္ျခင္း တို႔ကို ယခု ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ျပည့္စုံေစရန္ ေဆာင္႐ြက္ေပးမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

(စ)-ဟုမၼလင္းၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ၂၀၁၇-၁၈ တြင္ တည္ေဆာက္ရန္ ဘတ္ဂ်က္က်သည့္ ေက်ာင္းမ်ားအား ေက်း႐ြာေကာ္မတီ ေဆာက္လုပ္ခြင့္ေတာင္းခံပါက ခ်ထားေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ေမးခြန္း

Submitted by on 7 July 2017

photoယေန႔အခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းမ်ားကို အစိုးရက ဘတ္ဂ်က္ခ်ေပးၿပီး တင္ဒါေအာင္ေသာ ကုမၸဏီမ်ားႏွင္‌့ ေဆာက္လုပ္ၾကပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ အတြင္း ေဆာက္လုပ္ခြင့္ရေက်ာင္းမ်ားကို သြားေရာက္ ၾကည္‌့႐ႈရာတြင္ အရမ္းအျမင့္ စံခ

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဝင္းေမာ္ထြန္း

photoပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ေက်ာင္းေဆာင္သစ္မ်ားေဆာက္လုပ္ရာတြင္ ဘ႑ာစည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင္‌့အညီ တင္ျပေတာင္းခံၿပီး ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိပါကလည္း ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင္‌့အညီ ေဆာင္႐ြက္ရပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာ ေရးႏွစ္တြင္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ အေျခခံပညာဦးစီးဌာနမွရရွိေသာ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္မ်ား အတြင္းရွိ ေငြလုံးေငြရင္း တည္ေဆာက္ေရးရန္ပုံေငြျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္မည္‌့ လုပ္ငန္းမ်ား အားလုံးကို ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနသို႔ လုပ္ငန္းမ်ားအပ္ႏွံၿပီးျဖစ္သည့္အတြက္ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီး ဌာန၊ အေဆာက္အဦဦးစီးဌာနမွတာဝန္ယူ ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ခြင့္ျပဳၿပီး ဘတ္ဂ်က္မ်ားကို ေက်း႐ြာေကာ္မတီမ်ားမွ ေဆာက္လုပ္ခြင္‌့ ရရွိလိုပါက သက္ဆိုင္ရာတိုင္း ေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ပညာေရးမွဴးမွတစ္ဆင့္ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕ထံ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ျပဳတင္ျပရန္ႏွင္‌့ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕၏ ခြင့္ျပဳခ်က္၊ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ႏွင့္ အတူ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ အေဆာက္အဦဦးစီးဌာနႏွင့္ ညႇိႏႈိင္း ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ပါေၾကာင္း ျပန္လည္ေျဖၾကားပါသည္။    

Subscribe to ပညာေရး