Skip to main content

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္႐ံုးမွ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ေဖေဖၚဝါရီလ ၈ ရက္ေန႔ပါ ရက္စြဲျဖင့္ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္ (၁၄/၂၀၁၆) ထုတ္ျပန္၍ လႊတ္ေတာ္အခြင့္အေရး ေကာ္မတီကို အဖြဲ႔ဝင္ (၁၅) ဦးျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းလိုက္သည္။

ဖြဲ႔စည္းျခင္း

၁။       ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၄၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒ ၄၄ ႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး ဆုံးျဖတ္ခ်က္ တို႔အရ လႊတ္ေတာ္ အခြင့္အေရးေကာ္မတီကို ေအာက္ပါျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ (၁၅) ဦးျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းလိုက္သည္-

 

(က)

ဦးတီခြန္ျမတ္

ကြတ္ခိုင္ မဲဆႏၵနယ္

ဥကၠ႒

 

(ခ)

ေဒါက္တာဦးေစာႏိုင္

ေတာင္ဥကၠလာပ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

 

(ဂ)

ဦးပိုက္ကို

ပခုကၠဴ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

 

(ဃ)

ဦးလင္းလင္းဦး

တႏိုင္း မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

 

(င)

ဦးစိန္ဗိုလ္

ျမဝတီ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

 

(စ)

‌ေဒၚနန္းေထြးသူ

ဖားေဆာင္း မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

 

(ဆ)

ဦးခင္ေမာင္သိန္း

‌စစ္ကိုင္း မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

 

(ဇ)

ဦးေအာင္စိုး

သရက္ေခ်ာင္း မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

 

(စ)

ေဒါက္တာျမင့္သိန္း

‌ေညာင္ေလးပင္ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

 

(ည)

ဦးခင္ေမာင္သီ

လြိဳင္လင္ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

 

(ဋ)

ဦးစိုင္းစန္သိန္း

မိုးနဲ မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

 

(ဌ)

ဦးေသာင္းေဌးလင္း

ပုသိမ္ႀကီး မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

 

(ဍ)

ဦးဦးထြန္းေမာင္

ပုဏၰားကၽြန္း မဲဆႏၵနယ္

အဖြဲ႕ဝင္

 

(ဎ)

ဗိုလ္ခ်ဳပ္တင္ေဆြဝင္း

တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္

အဖြဲ႕ဝင္

 

(ဏ)

‌ေဒါက္တာလွမိုး

‌ေအာင္‌ေျမသာစံ

အတြင္းေရးမွဴး

 

(တ)

ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီးေက်ာ္ဇင္၀င္း

တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္

ေလ့လာသူ

 

(ထ)

ဗိုလ္မွဴးဇင္၀င္း

တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္

ေလ့လာသူ

၂။       ဤေကာ္မတီသည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ ၂၊ ပုဒ္မခြဲ (ဇ) အရ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္သည္။

ေကာ္မတီသက္တမ္း

၃။       ေကာ္မတီ၏ သက္တမ္းသည္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၏ သက္တမ္းႏွင့္အညီ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒သည္ ေကာ္မတီ၏ သက္တမ္းတစ္ႏွစ္ ျပည့္ေျမာက္သည့္အခါ ျပန္လည္ သုံးသပ္ၿပီး လိုအပ္ပါက ေကာ္မတီဝင္မ်ားကို သင့္ေလ်ာ္သလို လဲလွယ္အစားထိုး တာဝန္ ေပးအပ္ႏိုင္သည္။

၄။       ေကာ္မတီသည္-

 

(က)

မိမိထံလႊဲအပ္ေသာ ကိစၥအသီးသီးကို ေအာက္ပါအတိုင္း စုံလင္စြာ စစ္ေဆး ေဆာင္႐ြက္ရမည္ -

 

 

()

ေကာ္မတီသို႔ လႊဲအပ္ေသာ ကိစၥမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ အခ်က္မ်ားကို အေျချပဳ၍ လႊတ္ေတာ္၏ အခြင့္အေရးကို ေဖာက္ဖ်က္ရာေရာက္ မေရာက္ စဥ္းစားဆုံးျဖတ္ျခင္း၊

 

 

()

မည္သို႔ေသာ ကိစၥ၊ မည္သို႔ေသာ အခ်က္မ်ားမွစတင္၍ အခြင့္အေရး ေဖာက္ဖ်က္မႈ ျဖစ္ေပၚလာရေၾကာင္းႏွင့္ မည္သို႔မည္ပုံ ေဖာက္ဖ်က္ေၾကာင္းကို ဆုံးျဖတ္ျခင္း၊

 

 

()

ယင္းကိစၥ ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္က မည္ကဲ့သို႔ အေရးယူသင့္ေၾကာင္းကို လႊတ္ေတာ္သို႔ အစီရင္ခံတင္ျပျခင္း။

 

( )

အပိုဒ္ခြဲ(က)ပါ ျပာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ မဆန္က်င္ေစဘဲ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပ ပါရွိေသာ အႀကံေပးခ်က္မ်ားကို ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ လႊတ္ေတာ္က မည္သည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို က်င့္သုံးသင့္ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ အႀကံျပဳ ေဖာ္ျပရမည္။

 

( )

လႊတ္ေတာ္က ေဒသဆိုင္ရာ သို႔မဟုတ္ ႏိုင္ငံတကာလႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ႏိုင္ေရး အတြက္လိုအပ္ပါက လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပႏိုင္သည္။

၅။       ေကာ္မတီသည္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးသို႔ တက္ေရာက္လာေသာ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားအား စိစစ္အတည္ျပဳရမည္။

၆။       အပိုဒ္ ၄ ပါတာဝန္မ်ားအရ ေကာ္မတီက စိစစ္ရာတြင္ -

 

(က)

ေကာ္မတီတြင္ အဆိုတင္သြင္းျခင္း၊ အႀကံျပဳခ်က္ တင္သြင္းျခင္းတို႔ ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေထာက္ခံ သူမလို၊

 

( )

ေကာ္မတီတြင္ တင္ျပသည့္ ကိစၥတစ္ခု ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တစ္ႀကိမ္ထက္ပိုၿပီး ေဆြးေႏြးခြင့္ ရွိသည္။

၇။       ေကာ္မတီအစည္းအေဝးတြင္ ေကာ္မတီဝင္တစ္ဦး ေျပာဆိုေသာ သို႔မဟုတ္ ျပဳလုပ္ေသာ ကိစၥကို ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေကာ္မတီတြင္ ေဆြးေႏြးေသာ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားကို ေသာ္လည္းေကာင္း ျပင္ပသို႔ ေပါက္ၾကားျခင္းမရွိေစရ။ ေကာ္မတီ အစည္းအေဝး မွတ္တမ္းတြင္ ေဆြးေႏြးခ်က္အားလုံးကို အေသးစိတ္ မွတ္တမ္းတင္၍ ေကာ္မတီက အတည္ျပဳ ထားရမည္။ ယင္းအစည္းအေဝး မွတ္တမ္းမ်ား ကို ျဖန္႔ေဝျခင္း မျပဳရ။ လႊတ္ေတာ္သို႔ ေပးပို႔ေသာ အစီရင္ခံစာမိတၱဴကို အစည္းအေဝး မွတ္တမ္းမ်ား ႏွင့္အတူ ပူးတြဲ၍ အမႈတြဲအျဖစ္ တေပါင္းတည္း ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ရန္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္႐ုံးသို႔ ေပးပို႔ရမည္။

ေကာ္မတီလုပ္ပိုင္ခြင့္

၈။       ေကာ္မတီ အစည္းအေဝးမ်ားကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒမ်ားပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ႏွင့္အညီ က်င္းပရမည္။

၉။

(က)

ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာကို ေကာ္မတီ ဥကၠ႒၊ အတြင္းေရးမႉး သို႔မဟုတ္ ေကာ္မတီက တာ၀န္ ေပးအပ္ေသာ ေကာ္မတီဝင္ တစ္ဦးသည္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပရမည္။

 

( )

ေကာ္မတီသို႔ လႊဲအပ္ေသာ အခြင့္အေရး ကိစၥတစ္ရပ္ကို စဥ္းစားဆုံးျဖတ္ရန္ ေကာ္မတီသည္ အခါအားေလ်ာ္စြာ စည္းေဝး၍ လႊတ္ေတာ္က သတ္မွတ္ေသာ ေန႔တြင္ အစီရင္ခံစာကို လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပရမည္။ လႊတ္ေတာ္က အစီရင္ခံစာ တင္ျပမည့္ ရက္ကို သတ္မွတ္ျခင္း မျပဳလၽွင္  လႊတ္ေတာ္က မိမိထံ လႊဲအပ္ တာဝန္ ေပးေသာေန႔မွ တစ္လအတြင္း လႊတ္ေတာ္သို႔ အစီရင္ခံစာ တင္ျပရမည္။

 

( )

ေကာ္မတီဝင္မ်ားသည္ ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာကို သေဘာတူေၾကာင္း လက္မွတ္ ေရးထိုးရမည္။ သို႔ရာတြင္ သေဘာ ကြဲလြဲခ်က္မ်ား ရွိပါက ထိုသေဘာ ကြဲလြဲခ်က္မ်ားကို ေရးသားေဖာ္ျပ၍ လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီး အစီရင္ခံစာတြင္ ပူးတြဲ ေဖာ္ျပႏိုင္သည္။

 

()

ေကာ္မတီသည္ သတ္မွတ္သည့္ရက္အတြင္း အၿပီးသတ္အစီရင္ခံစာကို တင္ျပ ႏိုင္ျခင္း မရွိပါက ၾကားျဖတ္အစီရင္ခံစာ တင္ျပရမည္။

၁၀။     ေကာ္မတီသည္ မိမိ၏ အလုပ္ဝတၱရားမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ -

 

(က)

လိုအပ္သည့္ ျပင္ပပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ဆင့္ေခၚ၍ စုံစမ္းေမးျမန္းႏိုင္သည္။ စာ႐ြက္ စာတမ္းမ်ား၊ မွတ္တမ္းမ်ားကိုလည္း တင္ျပေစရန္ ဆင့္ေခၚႏိုင္သည္။ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ သက္ေသထြက္ခ်က္သည္ သို႔မဟုတ္ စာ႐ြက္စာတမ္းမ်ား၊ မွတ္တမ္းမ်ားသည္ ေကာ္မတီ၏ အလုပ္ဝတၱရားမ်ား ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ သက္ဆိုင္သည္ မသက္ဆိုင္သည္ဟူ ေသာျပႆနာေပၚေပါက္လာပါက အဆိုပါ ျပႆနာကို အဆုံးအျဖတ္ေပးရန္ ေကာ္မတီ ဥကၠ႒က လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ထံ တင္ျပႏိုင္သည္။ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က ခ်မွတ္ေသာ အဆုံးအျဖတ္သည္ အၿပီးအျပတ္ ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္လုံၿခဳံေရးကိုျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏အက်ိဳးကိုျဖစ္ေစ ထိခိုက္နစ္နာဖြယ္ရာ ရွိသည္ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အဖြဲ႔က စာ႐ြက္စာတမ္း၊ မွတ္တမ္းတစ္ရပ္ကို ေကာ္မတီသို႔ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုတင္ျပရန္ ျငင္းဆိုႏိုင္သည္။

 

( )

ေကာ္မတီ၏ေရွ႕တြင္ သက္ေသခံရန္ျဖစ္ေစ၊ စာ႐ြက္စာတမ္း၊ မွတ္တမ္းမ်ား တင္ျပရန္ ျဖစ္ေစ လိုအပ္ေသာအခါ သက္ဆိုင္သူအား စာျဖင့္ဆင့္ဆိုရမည္။ ေကာ္မတီ၏ ေရွ႕တြင္ သက္ေသ ထြက္ဆိုခ်က္ကို သို႔မဟုတ္ သက္ေသခံအျဖစ္ တင္ျပေသာ စာ႐ြက္စာတမ္း၊ မွတ္တမ္းကို လၽွိဳ႕ဝွက္ထား သင့္ မသင့္ ေကာ္မတီက ဆုံးျဖတ္ ႏိုင္သည္။

 

( )

ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕အပါအဝင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းတို႔ႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ ဆက္သြယ္ၿပီး ေျဖၾကားႏိုင္သည့္ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ားအားလည္းေကာင္း၊ လုပ္ငန္းႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို သိရွိနားလည္သည္ဟု ယူဆသူမ်ားအားလည္း ေကာင္းဖိတ္ၾကား၍ ၾကားနာျခင္း၊ ေမးျမန္းေဆြးေႏြးျခင္းႏွင့္ လိုအပ္သည့္အေထာက္ အထားမ်ားကို တင္ျပေစျခင္းျပဳႏိုင္သည္။

၁၁။     ေကာ္မတီ အစည္းအေဝးမ်ား က်င္းပရာတြင္ ဥပေဒအႀကံဉာဏ္မ်ား ရယူရန္ လိုအပ္လၽွင္ ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္အား ဖိတ္ၾကား တက္ေရာက္ေစရမည္။

၁၂။     ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာကို လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပၿပီးေနာက္ ေကာ္မတီဥကၠ႒၊ အတြင္းေရးမႉး သို႔မဟုတ္ ေကာ္မတီက တာဝန္ေပးအပ္ေသာ ေကာ္မတီဝင္တစ္ဦးသည္ ဥကၠ႒က သတ္မွတ္ေသာ ေန႔တြင္ အစီရင္ခံစာကို ေဆြးေႏြးရန္အဆိုကို ေဆာလ်င္စြာ တင္သြင္း ရမည္။ ယင္းအဆို အတည္ ျဖစ္ေသာအခါ အစီရင္ခံစာကို ေဆြးေႏြးရမည္။ လႊတ္ေတာ္က ေဆြးေႏြးၿပီးေသာအခါ ေဆြးေႏြးရန္ အဆို တင္သြင္းသူကပင္ အစီရင္ခံစာကို လႊတ္ေတာ္က လက္ခံအတည္ျပဳရန္ အဆိုတင္သြင္းရမည္။

၁၃။     ေကာ္မတီဝင္မ်ားသည္ -

 

(က)

ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒႏွင့္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို မဆန္႔က်င္လၽွင္ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးခြင့္ႏွင့္ ဆႏၵမဲေပးခြင့္ရွိသည္။

 

( )

လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီ အမ်ားဆုံးႏွစ္ခုအထိသာ ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ခြင့္ရွိသည္။

 

( )

ေကာ္မတီဝင္အျဖစ္မွ ႏုတ္ထြက္လိုပါက ခိုင္လုံေသာ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေဖာ္ျပလ်က္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ထံ တင္ျပႏိုင္ခြင့္ရွိသည္။

ေကာ္မတီအခြင့္အေရး

၁၄။     ေကာ္မတီဝင္မ်ားသည္ ေကာ္မတီ လုပ္ငန္းတာဝန္ကို ေဆာင္႐ြက္ရန္ သို႔မဟုတ္ ေကာ္မတီ အစည္းအေဝး တက္ေရာက္ရန္ ေကာ္မတီ႐ုံးစိုက္ရာ ေဒသတြင္ ေရာက္ရွိေနစဥ္၌လည္းေကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ သို႔မဟုတ္ လႊတ္ေတာ္၏ တာဝန္ေပးခ်က္အရ ခရီးသြားလာရာ၌လည္းေကာင္း ယင္းတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ခ်ီးျမႇင့္ေငြႏွင့္ စရိတ္မ်ားဆိုင္ရာ ဥပေဒပါ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကို ခံစားခြင့္ ရွိသည့္အျပင္ လႊတ္ေတာ္က သတ္မွတ္သည့္ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကိုလည္း ခံစားခြင့္ရွိသည္။

၁၅။     ေကာ္မတီဝင္မ်ားသည္ -

 

(က)

ေကာ္မတီအစည္းအေဝးမ်ားတြင္ တင္ျပေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္သူ႕ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒမွအပ တည္ဆဲအျခားဥပေဒတစ္ရပ္ရပ္အရ အေရးယူ ခံရျခင္းမွ ကင္းလြတ္ခြင့္ရွိသည္။

 

( )

ေကာ္မတီအစည္းအေဝး တက္ေရာက္ေနစဥ္အတြင္း လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၏ ႀကိဳတင္ ခြင့္ျပဳခ်က္မရရွိပါက ဖမ္းဆီးခံရျခင္းမွ ကင္းလြတ္ခြင့္ရွိသည္။

 

( )

ျပစ္မႈတစ္ရပ္ရပ္ျဖင့္ ဖမ္းဆီးျခင္းခံရပါက ျပစ္ဒဏ္စီရင္ျခင္းမခံရမီ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ေကာ္မတီအစည္းအေဝးမ်ားသို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ရွိသည္။

အမိန္႔ေၾကညာစာအမွတ္ (၃၉/၂၀၁၆)၊ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္ (၅၈/၂၀၁၆) ႏွင့္ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္ (၂/၂၀၁၇) မ်ားအရ ျပန္လည္ ျပဳစုထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။