Skip to main content

(က)-ေ႐ြးေကာက္ပြဲကန္႔ကြက္လႊာတင္သြင္းမႈတြင္ အမႈ႐ႈံးနိမ့္သူက အႏိုင္ရသူအား စရိတ္ေငြက်ပ္ (၁၅) သိန္းေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ေမးခြန္း

Submitted by on 8 July 2017

pျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္တြင္ လြတ္လပ္ၿပီး တရားမၽွတေသာ ေ႐ြးေကာက္ပြဲစနစ္ျဖင့္ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ေ႐ြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္၍ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးကို ဖြဲ႔စည္းၿပီး ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းပုံစံအသစ္ျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိေနၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုေ႐ြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္က ၂၀၁၀ ခုႏွစ္တြင္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲျပဳလုပ္က်င္းပေပးခဲ့ၿပီး ျပည္သူလူထုက ၎တို႔သေဘာဆႏၵျဖင့္ ေ႐ြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္လိုက္ေသာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အသီးသီးကို ထုတ္ျပန္ေၾကညာ ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ဥပေဒအရ ကန္႔ကြက္လႊာတင္သြင္းလိုက ကန္႔ကြက္လႊာတင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ဥပေဒထုတ္ျပန္ထားရာ ကန္႔ကြက္လႊာအမႈမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုေ႐ြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္က ခုံ႐ုံးမ်ားဖြဲ႔ၿပီး ၾကားနာစစ္ေဆး၍ ဆုံးျဖတ္ေပးခဲ့ရပါေၾကာင္း၊ ကန္႔ကြက္လႊာတင္သြင္းမႈတြင္ အမႈ႐ႈးနိမ္‌့သူက အႏိုင္ရသူအား စရိတ္ေငြ ၁၅ သိန္းက်ေပးေခ်ရန္ ဆုံးျဖတ္ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ကန္႔ကြက္လႊာတင္သြင္း၍ ႐ႈံးနိမ့္သူက မေက်နပ္၍ ထပ္မံ၍ အယူခံတင္သြင္းေသာအခါတြင္လည္း ထပ္မံ႐ႈံးနိမ့္ခဲ့လၽွင္ ေနာက္ထပ္စရိတ္ေငြ ၁ သိန္းက်ပ္ ကို ေပးသြင္းရန္ ဆုံးျဖတ္ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ဤသည္ကို ေ႐ြးေကာက္ပြဲတြင္ ႐ႈံးနိမ္‌့သူက ကန္႔ကြက္လႊာတင္သြင္းမႈမ်ိဳး ျပဳလုပ္လာေသာအခါ ေ႐ြးေကာက္ပြဲတြင္ အႏိုင္ရထားသူသည္ တစ္ဖက္မွတင္သြင္းလာေသာ ကန္႔ကြက္လႊာကို ေခ်ဖ်က္ႏိုင္ရန္ အက်ိဳးေဆာင္ေရွ႕ေန ငွားရမ္းရျခင္း၊ ခိုင္မာေသာသက္ေသမ်ားကို တင္သြင္း၍ ေခ်ဖ်က္ရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္ကုန္၊ ေငြကုန္၊ လူပန္းၿပီး ျပည္သူ႔ကိုယ္စား လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ရန္ အေႏွာင့္အယွက္ အခက္အခဲမ်ား ႀကဳံေတြ႔ၾကရပါေၾကာင္း၊

၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ ေ႐ြးေကာက္ပြဲတြင္ ကန္႔ကြက္လႊာတင္သြင္းရာ၌ အမႈ႐ႈံးနိမ့္သူက အမႈအႏိုင္ရသူအား စရိတ္ေငြ ႏွစ္သိန္းက်ပ္သာေပးေခ်ရန္ ဆုံးျဖတ္ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ေ႐ြးေကာက္ပြဲတြင္ ႐ႈံးနိမ့္သူက နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ သက္ေသအမ်ိဳးမ်ိဳးကို တင္ျပ၍ကန္႔ကြက္မႈမ်ားကို ကန္႔ကြက္လႊာတင္သြင္းခံရ သူသည္ အခ်ိန္ ၉ လ၊ ၁၀ လခန္႔ၾကာေအာင္ အမႈစစ္ေဆးခံရျခင္းေၾကာင့္ အခ်ိန္ကုန္၊ ေငြကုန္၊ လူပန္း ျဖစ္ရပါေၾကာင္း၊ ကန္႔ကြက္လႊာတင္သြင္းမႈႏွင့္ အယူခံလႊာတင္သြင္းမႈတို႔ကို ေ႐ြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္က စနစ္တက်ၾကားနာစစ္ေဆးၿပီး စရိတ္မ်ားကို ႐ႈံးနိမ့္သူကသာ က်ခံေပးသြင္းေစေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာမွ က်ခံသုံးစြဲျခင္းမဟုတ္သျဖင့္ အမႈအႏိုင္ရသူအတြက္ အမွန္တကယ္ကုန္က်ေသာစရိတ္ကို မကာမိႏိုင္ေသာ္လည္း ကုန္က်စရိတ္ႏွင့္ နီးစပ္ႏိုင္ေရးအတြက္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္၊ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကဲ့သို႔ စရိတ္ကိုက်ခံေပးသင့္ ေစလိုပါေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္ပါ၍ (၁) ေ႐ြးေကာက္ပြဲကန္႔ကြက္လႊာ တင္သြင္းမႈတြင္ အမႈ႐ႈံးနိမ့္သူက အႏိုင္ရသူအား စရိတ္ေငြကို ယခင္ကာလမ်ားကကဲ့သို႔ ၁၅ သိန္းက်ပ္ ေပးေခ်ႏိုင္ရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိႏွင့္ အစီအစဥ္မရွိပါက မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္မရွိသည္ကို သိရွိလိုပါေၾကာင္းႏွင့္ အယူခံလႊာတင္သြင္းမႈတြင္ အမႈ႐ႈံးနိမ့္သူက အႏိုင္ရသူအား စရိတ္ေငြကို ယခုကဲ့သို႔ တစ္သိန္းက်ပ္ မဟုတ္ဘဲ တိုးျမႇင့္ႏိုင္ရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိကို သိရွိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။


 

photoသက္ဆိုင္ရာလႊတ္ေတာ္ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒပုဒ္မ ၆၇၊ ၆၈ ႏွင့္ နည္းဥပေဒ ၈၇၊ ၈၈၊ ၉၀ တို႔ႏွင့္အညီ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကန္႔ကြက္လႊာမ်ား တင္သြင္းလာသည့္အခါ တရားမဲ့ျပဳက်င့္မႈ ေပၚေပါက္ျခင္းရွိ/မရွိ ဆုံးျဖတ္ႏိုင္ရန္ သက္ဆိုင္ရာလႊတ္ေတာ္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲဥပေဒပုဒ္မ ၆၉ ႏွင့္အညီ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ခုံအဖြဲ႔မ်ား ဖြဲ႔စည္းစစ္ေဆးရပါေၾကာင္း၊ ယင္းဖြဲ႔စည္းသည့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲခုံအဖြဲ႔မ်ား အေနျဖင့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ကန္႔ကြက္လႊာအမႈမ်ားကို စစ္ေဆးရာတြင္ သက္ဆိုင္ရာလႊတ္ေတာ္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒပုဒ္မ ၇၇ ႏွင့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲနည္းဥပေဒ ၉၄ အရ တရားမမႈမ်ားကို စစ္ေဆးရာတြင္ လိုက္နာရသည့္ က်င့္ထုံးႏွင့္အညီ ကန္႔ကြက္လႊာကို စစ္ေဆးပါေၾကာင္း၊ ထို႔အတူ ေ႐ြးေကာက္ပြဲခုံအဖြဲ႔၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ေက်နပ္မႈမရွိသျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာလႊတ္ေတာ္ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒပုဒ္မ ၇၄ ပုဒ္မခြဲ (က) ႏွင့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲနည္းဥပေဒ ၉၉ အရ တင္သြင္းသည့္အယူခံမႈကို ေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ႏွင့္ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ဝင္ အားလုံးပါဝင္သည့္ စုံညီခုံ႐ုံးက သက္ဆိုင္ရာလႊတ္ေတာ္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ နည္းဥပေဒ ၁၀၁ ပါ တရားမက်င့္ထုံးဥပေဒအရ အယူခံမႈမ်ားကို ၾကားနာစစ္ေဆး ရာတြင္ လိုက္နာရသည့္ က်င့္ထုံးႏွင့္အညီ ၾကားနာစစ္ေဆးရမည္ဟု ျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္အညီ ေဆာင္႐ြက္ ပါေၾကာင္း၊

တရားက်င့္ထုံးဥပေဒပုဒ္မ ၃၅ တြင္ တရားစရိတ္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပ႒ာန္းထားရွိပါေၾကာင္း၊ သက္ဆိုင္ရာေ႐ြးေကာက္ပြဲဥပေဒ ပုဒ္မ ၇၇ တြင္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲခုံအဖြဲ႔သည္ အမႈစစ္ေဆးျခင္း ကိစၥႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တရားမက်င့္ထုံးဥပေဒအရ တရား႐ုံးသို႔ အပ္ႏွင္းထားေသာအာဏာမ်ားကို က်င့္သုံးေဆာင္႐ြက္ခြင့္ရွိသည္ဟု ျပ႒ာန္းထားသည့္အတြက္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲခုံအဖြဲ႔မ်ားအေနျဖင့္ တရားမက်င္‌့ထုံးဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၅ (၁)ႏွင့္အညီ ဆင္ျခင္တုံတရားအရ တရားစရိတ္ကို ခ်မွတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ အေထြေထြေ႐ြးေကာက္ပြဲ ကန္႔ကြက္လႊာအမႈမ်ားတြင္ တရားစရိတ္ေငြႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေအာက္ပါအတိုင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကပါေၾကာင္း၊ (က) ေ႐ြးေကာက္ပြဲကန္႔ကြက္လႊာ ျပင္ဆင္မႈအမွတ္ (၉) မွ ေလၽွာက္ထားသူ ဦးေက်ာ္ထြန္းေအာင္ႏွင့္ ေလၽွာက္ထားခံသူ ဦးဦးလွေစာအမႈတြင္ အမႈစရိတ္ေငြက်ပ္ ၁၅ သိန္းကိုလည္းေကာင္း၊ (ခ) ေ႐ြးေကာက္ပြဲကန္႔ကြက္လႊာအမႈအမွတ္ (၇)၊ (၈)၊ (၉)မွ ေလၽွာက္ထားသူ ဦးသူရမ်ိဳးခင္ပါ (၃) ႏွင့္ ေလၽွာက္ထားခံရသူ ဦးဉာဏ္ေဆြဝင္းပါ (၃) အမႈမ်ားတြင္ တရားစရိတ္ေငြက်ပ္ ၁၀ သိန္းကိုလည္း ေကာင္း၊ (ဂ) ေ႐ြးေကာက္ပြဲကန္႔ကြက္လႊာအမႈအမွတ္ (၂၉)မွ ေလၽွာက္ထားသူေဒၚဝိုင္းႏွင့္ ေလၽွာက္ထားခံရသူ ဦးမ်ိဳးေအာင္အမႈတြင္ တရားစရိတ္ေငြက်ပ္ငါးသိန္းကိုလည္းေကာင္း၊ (ဃ) ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ကန္႔ကြက္လႊာျပင္ဆင္မႈ အမွတ္(၁)မွ ေလၽွာက္ထားသူ ဦးျမတ္သူ (ခ) ဦးေက်ာ္ဇင္ၫြန္႔ႏွင့္ ေလၽွာက္ထားခံရသူ ေဒါက္တာျမတ္ဉာဏစိုး အမႈတြင္ အမႈစရိတ္ေငြက်ပ္ တစ္သိန္းကိုလည္းေကာင္း၊ (င) ေ႐ြးေကာက္ပြဲကန္႔ကြက္လႊာ ျပင္ဆင္မႈအမွတ္ (၁၄) မွ ေလၽွာက္ထားသူ ေဒၚခင္ႏြဲ႔ႏွင့္ ေလၽွာက္ထားခံရသူ ဦးမ်ိဳးျမင့္အမႈတြင္ တရားစရိတ္ေငြ ေဖာ္ျပ သတ္မွတ္ျခင္း မရွိေၾကာင္းကိုလည္းေကာင္း၊ (စ) ေ႐ြးေကာက္ပြဲကန္႔ကြက္လႊာအမႈအမွတ္ (၃။၂၀၁၂) မွ ေဒါက္တာေအာင္ျမတ္သူႏွင့္ ေလၽွာက္ထားခံရသူ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းအမႈတြင္ တရားစရိတ္ေငြ ခြင့္ျပဳျခင္းမရွိပါေၾကာင္း၊

ထို႔အျပင္လည္း ပါလီမန္ေခတ္က ၁၉၅၆ ခုႏွစ္၊ ပါလီမန္ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ကန္႔ကြက္လႊာအမႈ အမွတ္ (၃၂) ဦးေစာေထြးေအာင္ႏွင့္ ဦးလုံးျဖဴပါ (၂) အမႈတြင္ ဦးေမာင္ေသာင္းစိန္ သဘာပတိအျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ေသာ ခုံအဖြဲ႔က ေလၽွာက္ထားသူႏွင့္ ေလၽွာက္ထားခံရသူမ်ားသည္ မိမိတို႔စရိတ္ကို မိမိတို႔ အသီးသီးက်ခံေစပါေၾကာင္း၊ တရားစရိတ္ေငြမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ခ်မွတ္ရာတြင္ အထက္ေဖာ္ျပပါ အမႈမ်ား၌ ပုံေသသတ္မွတ္ခဲ့ျခင္းမရွိဘဲ ခုံအဖြဲ႔မ်ားမွ အမ်ိဳးမ်ိဳးခ်မွတ္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ကန္႔ကြက္လႊာအမႈမ်ားသည္ အရပ္ဘက္တရားမမႈမ်ားႏွင့္ အမႈသေဘာသဘာဝအရ တူညီမႈ မရွိပါေၾကာင္း၊ တရားစရိတ္ေငြႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ပုံေသသတ္မွတ္ ျပ႒ာန္းခ်က္မရွိပါေၾကာင္း၊ လက္ရွိျပည္ေထာင္စုေ႐ြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ခုံအဖြဲ႔မ်ားအေနျဖင့္ တရားစရိတ္ေငြမ်ားခ်မွတ္ခဲ့ျခင္းမွာ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္ေဘာင္အတြင္းမွ ေ႐ြးခ်ယ္ခ်မွတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

လက္ရွိျပည္ေထာင္စုေ႐ြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ခုံအဖြဲ႔မ်ားက ေဝးလံေခါင္းပါးေသာေဒသမ်ား ျဖစ္သည့္ ခ်င္းျပည္နယ္၊ ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကန္႔ကြက္လႊာ အမႈမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ တရားစရိတ္ေငြက်ပ္ႏွစ္သိန္းအထိ ခ်မွတ္ေပးခဲ့သည္မ်ားလည္းရွိၿပီး တရားစရိတ္ေငြက်ပ္ တစ္သိန္းမွာ ပုံေသမဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ကန္႔ကြက္လႊာအမႈမ်ားတြင္ ႐ႈံးနိမ့္သူက အႏိုင္ရသူအားတရားစရိတ္ေငြကို ယခင္ကာလမ်ားကကဲ့သို႔ ၁၅ သိန္းက်ပ္ ေပးေခ်ႏိုင္ရန္ အစီအစဥ္မရွိပါေၾကာင္းႏွင့္ ေနာင္တြင္ ေလၽွာက္ထားလာသည့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကန္႔ကြက္လႊာအမႈမ်ား၌ ေလၽွာက္ထားသူႏွင့္ ေလၽွာက္ထားခံရသူတို႔၏ အမွန္ကုန္က်မည့္ စရိတ္အေပၚ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ၿပီး တရားစရိတ္မ်ားအား ေငြက်ပ္တစ္သိန္းထက္ပို၍ တိုးျမႇင့္ခ်မွတ္ေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

ေျဖၾကားသူ
ျပည္ေထာင္စုေ႐ြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္၊ အဖြဲ႔ဝင္ ဦးထြန္းခင္
ေျဖၾကားသည့္ ဝန္ႀကီးဌာန
Subscribe to ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္