Skip to main content

အေသးစားနွင့္အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရး သုေတသနမွတ္တမ္းတို

အက်ဥ္းခ်ဳပ္ အေသးစားႏွင့္အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးဥပေဒ (မူၾကမ္း) ကိုု ေဆြးေႏြးအတည္ျပဳ ႏိုင္ေရးအတြက္ ၃-၂-၂၀၁၄ ရက္ေန႔တြင္ အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းခဲ့ျပီး လာမည့္ပထမအၾကိမ္ ဒသမပံုမွန္ အစည္းအေဝးတြင္ စတင္ေဆြးေႏြးမည္ျဖစ္ပါသည္။ ယခုအခါ နိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲမ်ားက အေလး ထားျပီး အေသးစားနွင့္အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ပုိမုိအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ႏွင့္ ဥပေဒအသစ္ ေရးဆြဲျပ႒ာန္းႏိုင္ရန္အတြက္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ ကုန္သည္မ်ား၊ ျပည္တြင္းျပည္ပရင္းႏွီး ျမွဳပ္နံွသူမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား ပူးေပါင္း၍ အထူးၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရိွပါသည္။ နို္င္ငံေတာ္အေနျဖင့္ ယင္းဥပေဒျပ႒ာန္းႏိုင္လၽွင္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ား အရိွန္အဟုန္ျဖင့္ဝင္ေရာက္လာျခင္းေၾကာင့္ အေသးစား နွင့္အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား မ်ားစြာေပၚထြက္လာျခင္း၊ အရည္အေသြးေကာင္းမြန္ေသာစံခ်ိန္စံညႊန္းမီ ပစၥည္းမ်ားသံုးစြဲခြင့္ရရိွျခင္း၊ နည္းပညာအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းမ်ားရရိွလာေစမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အေသးစားနွင့္အလတ္စား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးဥပေဒ (မူၾကမ္း) တြင္္ ေအာက္ပါရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားပါရိွပါသည္ - • ႏိုင္ငံအဝန္း စီးပြားေရးဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေစရန္၊ • အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းသစ္မ်ားဖန္တီးႏိုင္ရန္၊ • ဝင္ေငြအသစ္မ်ားရရိွေစရန္၊ • လူေနမႈအဆင့္အတန္းတိုးတက္ေစရန္၊ • စီးပြားေရးႏွင့္ဆက္စပ္သည့္ သတင္းအခ်က္အလက္နည္းပညာ အေထာက္အကူျပဳဝန္ေဆာင္မႈမ်ား၊ ေငြေၾကးပံ့ပိုးမႈမ်ားလြယ္ကူစြာ ရရိွႏိုင္ေစရန္၊ • ျပည္တြင္းျပည္ပေစ်းကြက္မ်ားသုိ႔ လက္လွမ္းမီေစရန္၊ • ယွဥ္ျပိဳင္ႏိုင္စြမ္းရိွသည့္ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေသာ ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ရပ္ေဖာ္ေဆာင္ေပးရန္၊ ေနာက္ခံသမိုင္း ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ယခင္အစိုးရလက္ထက္ကပင္ အေသးစားနွင့္အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္၍ ပုဂၢလိကစက္မႈလုပ္ငန္းဥပေဒကို ျပ႒ာန္းက်င့္သံုးေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္းေတြ႕ရိွရပါသည္။ ပုဂၢလိကစက္မႈလုပ္ငန္းဥပေဒကို ႏို္င္ငံေတာ္ျငိမ္ဝပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရးအဖဲြ႕သည္ ဥပေဒအမွတ္ ၂၂ ျဖင့္ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာလ ၂၆ ရက္ေန႔တြင္ျပ႒ာန္းျပီး ယင္းဥပေဒကုိ စက္မႈဝန္ၾကီးဌာနက အဓိကတာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။ ယခုအခါ ပုဂၢလိကစက္မႈလုပ္ငန္းဥပေဒကို ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္အရေသာ္လည္းေကာင္း၊ ရင္းနွီးျမွဳပ္နံွမႈမ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ေခတ္စနစ္နွင့္ေလ်ာ္ညီေအာင္ ဥပေဒအသစ္ေရးဆဲြျပ႒ာန္းႏိုင္ရန္ အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲ၏ လမ္းညႊန္ခ်က္ျဖင့္ စက္မႈဝန္ၾကီးဌာနမွဦးေဆာင္၍ အေသးစားနွင့္အလတ္စား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးဥပေဒ(မူၾကမ္း) ကိုေရးဆြဲလ်က္ရိွပါသည္။ အေသးစားႏွင့္အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား ႏိုင္ငံေတာ္အေနျဖင့္ အေသးစားနွင့္အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆာင္ ရြက္ရာတြင္ အေသးစားနွင့္အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးဗဟိုေကာ္မတီကို ၁၁/၂၀၁၃ ျဖင့္ ၉-၁-၂၀၁၃ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ဖဲြ႕စည္းခဲ့ျပီး ေအာက္ပါအတိုင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရိွပါသည္။ • အေသးစားနွင့္ အလတ္စားစက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးဘဏ္ ဖဲြ႕စည္းတည္ေထာင္ျခင္း၊ • စက္မႈလက္မႈဖံြျဖိဳးေရးဘဏ္ကို အေသးစားနွင့္အလတ္စား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဖံြ႕ျဖိဳးေရးဘဏ္ အျဖစ္ေျပာင္းလဲရန္ စီစဥ္လ်က္ရိွျခင္း၊ • အေသးစားနွင့္အလတ္စား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားသို႔ အတိုးႏႈန္း ၁၃ ရာခိုင္ႏႈန္းအစား ၈.၅ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ ေခ်းေငြမ်ားထုတ္ေပးျခင္း၊ • ယင္းလုပ္ငန္းမ်ား ဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ဒုတိယသမၼတ ဦးဥာဏ္ထြန္း က ဥကၠ႒အျဖစ္ဦးေဆာင္၍ ျပည္တြင္းရိွ စက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ ကုန္သည္မ်ား၊ ဘဏ္နွင့္ေငြေၾကး ဆိုင္ရာ အဖဲြ႕အစည္းမ်ား၊ ျပည္ပမွအဖဲြ႕အစည္းမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ားျဖင့္ ေဆြးေႏြးညိွနႈိင္းျခင္း၊ • ကိုရီးယား အမ်ိဳးသားနည္းဗ်ဴဟာတကၠသိုလ္ National Strategy Institute (NSI) ႏွင့္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ Gunhang Int’l Co,Ltd တို႔ပူးေပါင္း၍ ျမန္မာ SMEs လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအား စစ္တမ္းေကာက္ယူျခင္း၊ • လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအေနျဖင့္ စံုစမ္းေမးျမန္းႏိုင္ရန္ အေသးစားႏွင့္အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားဖံြ႕ျဖိဳး တိုးတက္ေရး အေထာက္အကူျပဳဆပ္ေကာ္မတီကို အမွတ္ ၃၅ B/၁၅ တကၠသိုလ္ရိပ္သာ လမ္းသစ္၊ ဗဟန္းျမိဳ႕နယ္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္ဖြင့္လွစ္ထားရိွျခင္း စသည္မ်ားေဆာင္ရြက္လ်က္ရိွပါသည္။ အေသးစားႏွင့္အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးဥပေဒ(မူၾကမ္း)အက်ဥ္းခ်ဳပ္ အေသးစားနွင့္အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးဥပေဒ(မူၾကမ္း)ကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၂၁ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာတြင္ အမ်ားျပည္သူေလ့လာသိရိွႏို္င္ရန္အတြက္ ထုတ္ေဖာ္ေၾက ညာထားပါသည္။ ယင္းဥပေဒ(မူၾကမ္း)တြင္ အခန္း (၁၄) ခန္းႏွင့္ ပုဒ္မေပါင္း ၃၅ ခုပါဝင္ျပီး က႑စံုလင္စြာေတြ႕ရိွ ရပါသည္။ အေသးစားနွင့္အလတ္စား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးဥပေဒၾကမ္းကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္အေန ျဖင့္ေဖာ္ျပရလွ်င္- • အေသးစားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းဆိုသည္မွာ - ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္း၊ သတၱဳတူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္းကို အဓိက လုပ္ကိုင္ျပီး အျမဲတမ္းဝန္ထမ္း ၅၀ ဦးအထိရိွေသာ သို႔မဟုတ္ မတည္ရင္းႏီွးေငြ က်ပ္သန္း ၅၀၀ အထိရိွ ေသာလုပ္ငန္းမ်ားကိုဆိုလိုသည္။ • အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းဆိုသည္မွာ - ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္း၊ သတၱဳတူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္းကို အဓိက လုပ္ကိုင္ျပီး အျမဲတမ္းဝန္ထမ္း ၃၀၀ ဦးအထိရိွေသာ သို႔မဟုတ္ မတည္ရင္းႏီွးေငြ က်ပ္သန္း ၅၀၀ အထက္မွ က်ပ္သန္း ၁၀၀၀ အထိရိွေသာလုပ္ငန္းမ်ားကိုဆိုလိုသည္။ မတည္ရင္းႏွီးေငြႏွင့္ လုပ္သားအင္အားေပၚမူတည္ျပီး လုပ္ငန္းအမ်ိဳးအစားမ်ားခဲြျခား သတ္မွတ္ထားျခင္း၊ ယင္းလုပ္ငန္းမ်ားအေပၚ ၾကီးၾကပ္ကြပ္ကဲႏို္င္ရန္အတြက္ ဗဟုိေကာ္မတီ၊ လုပ္ငန္းေကာ္မတီ၊ စီးပြားေရး ဆိုင္ရာအသင္းအဖဲြ႕၊ အၾကံေပးအဖဲြ႕၊ ဘဏ္လုပ္ငန္းဆိုင္ရာအဖဲြ႕အစည္းႏွင့္ တာဝန္ခံဝန္ၾကီးဌာနမ်ား ဖဲြ႕စည္း သတ္မွတ္ထားျခင္း၊ လုပ္ငန္းမ်ားကိုထိေရာက္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ အေျခခံမူမ်ားခ်မွတ္ထားျခင္း၊ ဗဟိုေကာ္မတီဖဲြ႕စည္းျခင္း၊ လုပ္ငန္းေကာ္မတီဖဲြ႕စည္းျခင္း၊ ေအဂ်င္စီဖဲြ႕စည္းျခင္း၊ အၾကံေပးအဖဲြ႕ဖဲြ႕စည္းျခင္း၊ ေအဂ်င္စီရံုးခဲြမ်ားဖဲြ႕စည္းျခင္းႏွင့္ ၎တို႔၏ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားကို ခဲြျခားသတ္မွတ္ေပးျခင္း၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ဆိုင္ရာအသင္းအဖဲြ႕မ်ား၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၊ အသင္းအဖဲြ႕အခ်င္းခ်င္းပူးေပါင္းျခင္းႏွင့္ ရန္ပံုေငြအဖဲြ႕အစည္း မ်ားပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ အေသးစားႏွင့္အလတ္စားလုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္လုိသူမ်ား၏ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ တာဝန္မ်ားႏွင့္ဥပေဒပါအခြင့္အေရးမ်ား ရရိွခံစားႏိုင္ျခင္း၊ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအေနျဖင့္ ၎တို႔၏ လုပ္ငန္းမ်ားကို မွတ္ပံုတင္ရန္ ဤဥပေဒကေဖာ္ျပျခင္း၊ တစ္ေနရာတည္းတြင္ ဝန္ေဆာင္မႈေပးေသာစနစ္ကို ထိေရာက္စြာ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ေဆာင္ရြက္ျခင္းစသည့္ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားပါဝင္ေၾကာင္း ၎ဥပေဒမူၾကမ္းတြင္ ေလ့လာေတြ႕ ရိွရပါသည္။ ႏိုင္ငံတကာတြင္က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ေမလ (၁၉)ရက္ေန႔က သတၱမအၾကိမ္ေျမာက္ “Supporting Needs For ASEAN Economic Community (AEC)” အလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပဲြကို ဘားအံျမိဳ႕တြင္ ေဆြးေႏြးက်င္းပခဲ့ရာ ပါရမီစြမ္းအင္ကုမၸဏီမ်ား အုပ္စု၊ အၾကီးတန္းအၾကံေပး ဦးတင္ခ်ိဳ၏ Importance of SMEs and experience in ASEAN countries ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ Presentation မွ ေဖာ္ျပထားသည္အတိုင္း ေအာက္ပါႏိုင္ငံမ်ားကို ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ကေမၻာဒီးယားနို္င္ငံ ကေမၻာဒီးယားနို္င္ငံတြင္ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္မွစတင္၍ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ကို က်င့္သံုးခဲ့ျပီး SMEs ကို ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ တြင္စတင္က်င့္သံုးခဲ့ေၾကာင္း၊ အေသးစားနွင့္အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းေကာ္မတီကို ၂၀၀၄ ခုႏွစ္တြင္ ဖဲြ႕စည္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ကေမၻာဒီးယားနို္င္ငံရိွ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၏ ၉၉ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ အေသးစားနွင့္ အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္ျပီး လုပ္သားအင္အား၏ ၄၅ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ ဤလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ လုပ္ကိုင္လ်က္ရိွသည္။ အာရွဖံြ႕ျဖိဳးေရးဘဏ္ (ADB)နွင့္ အျပည္ျပည္ဆို္င္ရာဘ႑ာေရးေကာ္ပေရးရွင္း (IFC) စေသာႏိုင္ငံတကာအဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ဂ်ပန္အစိုးရတို႔၏ ကူညီေထာက္ပံ့မႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရိွပါသည္။ လာအိုႏိုင္ငံ လာအိုႏိုင္ငံအစိုးရသည္ အေသးစားနွင့္အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား တိုးျမွင့္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ အဆိုပါ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအား ဘ႑ာေရးႏွင့္အျခားေသာလိုအပ္ခ်က္မ်ား ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္ရန္အတြက္ ၂၀၀၁ ႏွင့္ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္မ်ားတြင္ မူဝါဒမ်ားခ်မွတ္ေရးဆဲြေဆာင္ရြက္လ်က္ရိွပါသည္။ ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္း၊ ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းစေသာ အမ်ိဳးအစား (၃) မ်ိဳးသတ္မွတ္၍ေဆာင္ရြက္လ်က္ရိွပါေၾကာင္း၊ လာအို ႏိုင္ငံသည္လည္း အာရွဖံြ႕ျဖိဳးေရးဘဏ္ႏွင့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာဘ႑ာေရးေကာ္ပေရးရွင္းတို႔မွ ကူညီေထာက္ပံ့ မႈမ်ားရရိွပါသည္။ ဗီယက္နမ္နိုင္ငံ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ၏ စုစုေပါင္းစီးပြားေရးလုပ္ငန္း ၉၇ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ အေသးစားနွင့္အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္း မ်ားျဖစ္ျပီး ျပည္တြင္းအသားတင္ထုတ္ကုန္ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းရိွသည္။ ဗီယက္နမ္ႏို္င္ငံသည္ ကမၻာ့ဘဏ္ (World Bank)၊ အာရွဖံြ႕ျဖိဳးေရးဘဏ္စသည့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ဂ်ာမန္၊ ဒိန္းမတ္အစိုးရတို႔၏ ကူညီေထာက္ပံ့မႈမ်ားျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရိွပါသည္။ ဖိလစ္ပိုင္ႏိုင္ငံ ဖိလစ္ပိုင္ႏိုင္ငံသည္ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္တြင္ SMEs ဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ေကာင္စီဖဲြ႕စည္း၍ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း မ်ားအာမခံေရးႏွင့္ ဘ႑ာေရးေထာက္ပံ့ေရးေကာ္ပေရးရွင္းကို ဖဲြ႕စည္းတည္ေထာင္ထားပါသည္။ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ပတ္သက္၍ အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားကို မွတ္တမ္းတိုေရးသားသူမ်ားက ေလ့လာထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အေသးစားႏွင့္အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးဥပေဒ(မူၾကမ္း) ေရးဆဲြေရးအဖဲြ႕မွလည္း SMEs ႏွင့္ပတ္သက္၍ႏိုင္ငံတကာ၏ က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ေလ့လာလ်က္ရိွသည္ ဟုသိရိွရပါသည္။ အစိုးရ၏ထင္ျမင္ခ်က္ စက္မႈဝန္ၾကီးဌာန ဒုတိယဝန္ၾကီး ဦးသိန္းေအာင္က လုပ္ငန္းစတင္ထူေထာင္နိုင္ေရး အစုအဖဲြ႕၏လုပ္ငန္းတာဝန္ (၆)ရပ္ခ်မွတ္ထားရိွမႈ၊ တိုင္းေဒသၾကီးနွင့္ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ SMEs ေအဂ်င္စီမ်ား ဖဲြ႕စည္းထားရိွမႈနွင့္ ေအဂ်င္စီရံုး မ်ားဖြင့္လွစ္ေဆာင္ရြက္ေပးေနမႈ၊ One Stop Service Center မ်ားဖြင့္လွစ္ေဆာင္ရြက္ေနမႈ၊ ေျမေနရာခ်ထားမႈ မ်ားေၾကာင့္ SMEs လုပ္ငန္းမ်ားကို မ်ားစြာအေထာက္အပံ့ေပးႏိုင္မည္ဟု သံုးသပ္ေျပာၾကားပါသည္။ ဆက္္လက္၍ ဒုတိယသမၼတ ဦးဥာဏ္ထြန္းက ေဆြးေႏြးတင္ျပခ်က္မ်ားအေပၚ ျပန္လည္သံုးသပ္ေဆြးေႏြး မွာၾကားျပီး အေသးစားႏွင့္အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေစေရးအတြက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ လိုအပ္သည္မ်ားကို နိုင္ငံတကာစံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားနွင့္အညီ ေျပာင္းလဲရန္နွင့္ ျမိဳ႕ျပအေသးစားနွင့္အလတ္စား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားသာမက ေက်းလက္ေဒသအေသးစားႏွင့္အလတ္စား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကိုပါ လ်င္ျမန္စြာ ဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္သြားရန္ ေဆြးေႏြးေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ အျခားေသာပုဂၢိဳလ္အဖဲြ႕အစည္းမ်ား၏အျမင္မ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ျပည္တြင္း SMEs မ်ားဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးကို အားထား၍လုပ္ေဆာင္ေနသည္ဆိုေသာ္လည္း ၉၇ ရာခိုင္ႏႈန္းရိွေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏အေသးစားႏွင့္အလတ္စားလုပ္ငန္းမ်ားကို ထိုင္းႏွင့္မေလးရွားႏိုင္ငံတို႔မွ ဝင္ေရာက္ေနရာယူလာႏိုင္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္မွ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ SMEs က႑ဖံြ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံ GIZ အဖဲြ႕အစည္းက အကူအညီေပးမည့္ အစီအစဥ္ရိွေနေသာ္လည္း လတ္တေလာတြင္ SMEs မ်ားနာလန္ထူရန္ အခက္အခဲမ်ားစြာ ရိွေနေသးေၾကာင္း၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ SMEs မ်ားကို အတိုင္းအတာတစ္ခုထိျဖစ္လာေအာင္ လုပ္ေပးဖို႔ဆိုတာ သိပ္မလြယ္ကူေၾကာင္း၊ တစ္ႏို္င္ငံလံုးမွာရိွသည့္ SMEs အားလံုးအတြက္ ညီညြတ္ေသာ မူဝါဒတစ္ခုႏွင့္ Criteria တစ္ခုသတ္မွတ္ဖို႔လိုေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းပံုစံမ်ားမွာအေသးစားလုပ္ငန္းပံုစံ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းနီးပါးသည္ နည္းစနစ္တက် လုပ္ေဆာင္ဖဲြ႕စည္းထားျခင္းမရိွဘဲ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာလုပ္ငန္းပံုစံမ်ားမွာ ႏိုင္ငံျခားပံုစံမ်ားျဖစ္ေနၾကာင္း၊ ျမန္မာ ႏုိင္ငံကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းခ်ဳပ္မွ သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

ရက္စြဲ
၇.၃.၂၀၁၄